25 Mayıs 2017 Perşembe

GÜL BÖREK...Ufacıcık...Yumuşacık...

Sofra düzeninde, ikramlıkların servisinde, misafir sayısı önemlidir. Beş-on arkadaşımızı ağırladığımız sofralardaki düzen bellidir. Her kadın, mutlaka yakın-uzak akrabalarını, arkadaşlarını veya komşularını evinde ağırlamıştır. Çünkü, evde misafir ağırlamak geleneklerimizde var. Avrupai yaşam tarzına özenen, evlerinde misafir kabul etmeyen ve bu şeklin savunuculuğunu yapan çok kadın biliyorum ki, evlerde toplanmanın zevkini inkar etmezler.


Ancak, yaşam içinde öyle tanışmalar oluyor ki; mesela, bir tatil köyünde veya mesleki toplantılardaki tanışmalarda, yani devam etmesi zamana muhtaç olan veya yakın olmayı istemediğiniz bazı tanıdıkları dışarıda ağırlamak en doğrusu. Evimiz mahremimizdir. İyi tanımadığımız insanları evimize kabul etmemek gibi bir hakkımız vardır. Her ne kadar sosyal çevrenin genişliği önemli olsa da ailemizi korumak adına dikkatli olmakta fayda var.

Evde misafir ağırlamak için masamızın elverdiği sayıda kişi çağırırız. Veya, yakınlarımızla birlikte olmanın önemli olduğu özel günlerde evin yetersizliği dert olmaz. Söz, nişan gibi mutlu günlerde veya cenaze çıkmış evlerdeki dua ve mevlit törenlerinde olduğu gibi. Geçtiğimiz günlerde komşumuzun bir yıl önce kaybettiği eşi için evinde okunacak Mevlit törenine bende katkıda bulunmak istedim. Etli Pilav tabağının yanına, bıçak kullanmaya ihtiyaç duyulmayacak, çatal yardımıyla bölünebilecek yumuşaklıkta ufak bir börek uygun olur diye düşündüm.


Bunun için fazla düşünmeme gerek kalmadı. Yıllar öncesinden bildiğim eski bir tarifi pişirmeye karar verdim. Komşumuz, pilavın yanına ilave olsun diye su böreği sipariş etmişti ama dilimler hayli büyüktü. Tabakta etli pilavın yanındaki kocaman su böreği dilimi ben dahil çoğu misafirin gözünü korkuttuğu için benim ufak gül böreklerim pek bir rağbet gördü. Yiyenler de çok beğendi.

Siz de özel günlerde veya herhangi bir davetinizde hazır börek yerine evde kolayca hazırlayacağınız bu küçük gül böreklerinden pişirerek, gönül rahatlığı ile misafirlerinize ikram edebilirsiniz. Sizi mahcup etmeyeceğini garanti ederim. Şimdiden afiyet olsun!



GÜL BÖREK

MALZEME;

3 Yufka
3 Yumurta
200 Gr. Tereyağı
200 Gr. Beyaz Peynir (Tam yağlı sert)
Maydanoz
Dereotu,
İçme Suyu
Çörek otu

YAPILIŞI;

Erittiğim tereyağı ılındıktan sonra içine daha önce çırptığım yumurtaları ilave ederek bir sos elde ettim.
İç harcı için de beyaz peyniri ufalayarak, ince kıyılmış dereotu ve maydanozla karıştırdım.
İlk yufkayı masaya serdim. Üzerine iyice yedirerek sosu sürdüm. Bir bıçak yardımıyla yufkayı 8 eşit parçaya böldüm.
Her üçgen parçanın geniş tarafına bir yemek kaşığı kadar iç harç koydum.
Kenarlarını kapatmadan sigara böreği gibi sardıktan sonra etrafında döndürüp, gül şekli verdim.
Yüksek kenarlı bir tepsiye sıkı sıkı olacak şekilde yerleştirdim.
Diğer iki yufkaya da aynı işlemi yaptıktan sonra tepsiye böreklerin üzerine gelecek kadar içme suyu ilave ettim.
Suyun içinde 20 dakika bekleyen börekleri, sıkmadan sadece süzdürerek pişeceği yağlanmış tepsiye aktardım.
Borcam'ın yuvarlak büyük tepsisine aktardığım böreklerin her birinin üzerine ayırdığım sostan sürdüm.
Üzerlerine çörek otu da serptikten sonra buzdolabına kaldırdım.
Ertesi günü, mini fırında 170° sıcaklıkta takribi yarım saat, altı ve üzeri kızarana kadar pişirdim.

Not; Pişen börek tepsisi hemen fırından çıkarılır ve dışarıda üzeri açık olarak soğumaya bırakılır.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Not: Gmail hesabı olmayan arkadaşlar yorum yazmak için yorumlama biçiminden anonimi seçerek yazabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...