6 Ekim 2014 Pazartesi

SÜT ŞERBETLİ KEK...Bayram Tatlısı...

Ailemizin mutfak kültüründe tatlı çok önemli bir yer tutar. Günlük yemek soframızda bizim için çorba ne kadar elzem ise tatlı da o derece önemli sayılır. Hiçbir şey yapılmasa bile en azından hazır alınmış tahin helvası ortaya gelir. Gerçi, tahin helvasının bir ayrıcalığı vardır ki; evde balık yapılacaksa tahin helvasından başka bir tatlı da zaten düşünülmez.




Misafir davet edildiğinde de hazırlanacak menüde en önemli konu yapılacak tatlıya karar vermektir. Bilhassa davet sofralarında ana yemek önemli gibi görünse de aslında yemek başlangıcı olan çorba ve yemeğin sonunda ortaya getirilecek tatlı çok daha önemlidir. Çorba, giriş yemeği olarak aç midelere ilaç gibi gelmeli, tatlı da yemeğin sonunda tok midelere bile hitap edecek görsel zenginliğe sahip olmalı. Davet sofralarında bir tane de değil, en az iki çeşit tatlı hazırlanır. Biri ağır tatlı dediğimiz şerbetli tatlı diğeri daha hafif olan sütlü tatlı olmalı ki; hem tatlıya doyalım hem de fazla tatlı sevmeyenler veya yiyemeyenler için alternatif yaratalım.

İyi güzel de bu anlattıklarım biraz eskiye dayanıyor. Şimdilerde şekerin zararlarından o kadar çok bahsediliyor ki; tatlı ikramı, bir zamanların sigara ikramı gibi sakıncalı hale geldi. Bu yüzden, Ramazan Bayramında bayram tatlısı pişirmedim. Malum, Ramazan Bayramı sıcak yaz günlerine denk geldiği için buzdolabında soğutulmuş kavun-karpuz yemek sonrası tatlı niyetine, hararet bastığında da soğukluk olarak sofralarda yerini aldı.




Gelelim Kurban Bayramına, memleketimizde sıcakların terketmediği yerler var ama bizim buralar bayağı bir serinledi. Havadaki serinlik, sevenlerinde tatlı isteği uyandırıyor. Ben de bayram için tatlı hazırlamaya karar verdim. Hem görünüşü ile göz doldursun hem de tadı iç baymasın istiyordum. Hafif tatlı kategorisinden Sütlü Tatlıları düşündüm ama gönlüm daha çok Revani gibi hamur tatlısından yanaydı.




O günlerde tarif bakınırken Uğurböceğim Mutfağı'ndan tam istediğim gibi bir tatlı tarifi geldi. Hemen orada karar verdim, bu bayramdaki tatlım Süt Şerbetli Tatlı olacaktı. Bu kararımı yorum olarak bıraktım zaten. Tatlımız Revani'ye benziyor ama tadı iç yakmıyor ve içeriğindeki süt tatlıya ayrı bir lezzet ve hafiflik kazandırıyor.




Önemli günlerde daha önce denenmemiş tariflerin uygulanması aslında risktir ama ben bu riski göze aldım ve tarifi olduğu gibi uyguladım. Zengin görüntüsü ve hafif lezzeti ile sofranıza yakışacak bu tatlıyı gönül rahatlığıyla deneyebilirsiniz.

Afiyet olsun!


MALZEME:

4 YUMURTA
4 YEMEK KAŞIĞI TEPELEME TOZ ŞEKER
4 YEMEK KAŞIĞI TEPELEME İRMİK
4 YEMEK KAŞIĞI TEPELEME UN
KABARTMA TOZU
VANİLYA

ŞERBETİ:

4 SU BARDAĞI SÜT
1 SU BARDAĞI TOZ ŞEKER

KREMASI

1 PAKET SADE KREM ŞANTİ
YARIM PAKET KAYMAK TADINDA KREM ŞANTİ
BİRBUÇUK SU BARDAĞI SOĞUK SÜT

YAPILIŞI:

EVVELA ŞERBETİ HAZIRLARIZ.
Bunun için şekerli sütü şeker eriyinceye kadar ısıtıp, soğumaya bırakırız.

TATLININ KEKİ İÇİN:
Yumurtaları toz şeker ile çırpıp, tüm malzemeleri sırasıyla ilave edilir.
Akıcı kıvamlı hamuru, yağlanıp, toz şeker serpilmiş tepsiye dökülür.
180 derecede kekin üzeri kızarana kadar pişirilir.
Fırından çıkarılan kek bir-iki dakika sıcaklığını atması için bekletilir.
Soğutulmuş şerbet bir kepçe yardımıyla kekin üzerinde gezdirilir.
Kek, verilen şerbeti anında içer.

ÜZERİNDEKİ KREMA İÇİN:
Toz krem şantiler karıştırılır, poşet üzerindeki tarife göre soğuk süt ile çırpılır.

SON İŞLEM:
Şerbeti içen kek soğuduktan sonra üzerine kreması sürülür.
Kremanın üzeri süslenir.
Ben, beyaz rengini bozmak istemediğim için sadece Hindistan Cevizi rendesi serptim.
İstenirse çeşitli malzemelerle renklendirilir.

Not: Tatlıyı KARE BORCAM' da hazırladım.



2 yorum:

  1. of of, gel de yeme yani :)) iyi bayramlar

    YanıtlaSil
  2. Hayirli Bayramlar olmustur insallah Sevgili Rabia;
    Malzemeleri ve yapimi cok basit bir tatli, ellerine saglik. Yiyenlere afiyetler olsun...Bayramda da tatlilari yemesek ne zaman yiyecegiz ama:)))

    YanıtlaSil

DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Not: Gmail hesabı olmayan arkadaşlar yorum yazmak için yorumlama biçiminden anonimi seçerek yazabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...