16 Ekim 2014 Perşembe

ÜÇ YUFKA BÖREĞİ...Sofraların Klasiği...

İnternet çıktı ihtiyacımız olan tüm bilgiler -bir tık- elimizin altında. Bilgi iyi bir şey ama fazlası bazen kafa karışıklığı yaratabiliyor. Geçen gün eve dönerken yufkacıdan üç yufka almıştım. Acil durumlar için dolabımın dondurucu bölümünde saklamak üzere börek hazırlamayı düşünüyordum. Zannedilmesin ki; boğazına düşkün, her daim yemek-içmek düşünen bir insanım. Ben sadece tedbirli olmayı seviyorum.


Malum, milletimizin misafirperverliği dünyaca ünlüdür. Çat kapı gelen misafirler için bile börekli-çörekli çay sofraları kurmak isteriz. Günümüzde haber vermeden ev ziyaretleri yapılmıyor hatta anne-babaların bile evladının evine habersiz gidemediği zamanlardayız ama geceden veya sabah vakti bir telefonla geliyoruz diyen akraba ve arkadaşlarımız için sofra hazırlığı, tedbirli değilseniz biraz zor olabilir.

Ev sahibini yormamak için çok önceden haber vermemek bazılarımız için tercih edilen bir yol olduğu için ve bunu bildiğimiz için evde hazırlıklı olmakta fayda var. Habersiz misafir ev sahibi için en kolay olanıdır aslında. İkramlıkları ortaya getirirken "Misafir umduğunu değil, bulduğunu yer" ata sözünü yarı şaka yarı ciddi tekrarlayarak mütevazi soframızın sorumluluğunu üzerimizden atabiliriz.


Aslında, benim naçizane düşüncem misafir kısmetiyle gelir. Gelen misafir kısmeti bol bir kişiyse sofralar hemen donanır, yok eğer kısmeti kıt bir arkadaş ise ne kadar çırpınsanız nafile. Ama ne var ki; bizim görevimiz misafirimizi mutlu etmek. Bunun için de tedbiri elden bırakmıyoruz. Bu kadar muhabbetten sonra sadede gelecek olursak, demem o ki; elimdeki üç yufkayı hazırlama aşamasında çaresiz kaldım. Çaresizliğim de herhangi bir eksiklikten değil, aksine fazlalıktan ileri geliyordu. Aklımda, defterimde ve o muazzam internet ortamında binlerce çeşit börek tarifi mevcut iken ben bir türlü karar veremedim.


Çareyi "En kötü karar bile kararsızlıktan iyidir"sözüne uyarak değişik tarif aramaktan vazgeçip, yufkaları en iyi bildiğim şekilde hazırlamakta buldum. Binbir çeşit, lezzetli ve şık görünümlü börek tarifleri varken Üç Yufka böreğini hazırlayarak kararsızlığımın cezasını çekmiş oldum galiba.

Son derece kolay olan Üç Yufka böreğini hazırlamak için evvela ismi üzerinde üç yufkaya ihtiyacımız var.

Birinci yufka masanın üzerine serilir.

Yufkanın üzeri sıvıyağ ile güzelce yağlanır.

Yağlanan yufkanın üzerine ikinci yufka serilir.

İkinci yufka da sıvıyağ ile yağlanır.

Üçüncü, son yufka da diğer yağlanan yufkaların üzerine serilir.

Üçüncü yufka yağlanmadan, evvela dörde sonra tekrar dörde ve her bir üçgen ikiye bölünür.

Böylece, toplam 16 adet üçgen parça elde edilmiş olur.

Üçgen parçaların geniş kenarlarına daha önce hazırlanmış börek içinden birer kaşık  konur.

Sigara böreği şeklinde sarılır.

Soğuk su dolu kase içine hızla batırılıp, çıkarılır.

Yağlanmış tepsiye dizilir.

Biraz sıvıyağ ile inceltilmiş bir yumurta sarısı böreklerin üzerine sürülür.

Ben, bol soğanlı, maydonozlu ve dereotlu kıymalı iç harcı kullandım.

Bizim evde bu börek ya kıymalı ya da beyaz peynirli yapılır.

Siz istediğiniz herhangi bir iç harcı ile yapabilirsiniz.

Şimdiden afiyet olsun!





3 yorum:

  1. Annemde yapar bu böreği ama içine ne koyduğunu pek kestiremiyorum :D Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Tedbirli olmak iyidir :)Ben de elimin altında hep olsun isterim böyle şeyler..Bu böreği ben de sıklıkla yaparım..Patatesli olanı çok sevilir bizde..Ellerinize sağlık..Afiyetle tüketin..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Aslında bu post çok güzel bir saptama barındırıyor. Evet internete girince bir yemeğin onlarca tarifi var ama bence en güzeli klasik olan tarif. Bu börek de öyle işte. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Not: Gmail hesabı olmayan arkadaşlar yorum yazmak için yorumlama biçiminden anonimi seçerek yazabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...