8 Mart 2020 Pazar

EV TELEFONU...İptal...İşlem Tamam...

Evdeki telefonumuzu kapatmak istediğim halde kararsız kalmamın sebeplerini anlatmak için önceki iki yazımdan biri, EV TELEFONU...Bir Zamanlar... ile EV TELEFONU...İlk Telefonumuz... da duygularımı kaleme almıştım. Telefonu eve bağlatmak için yıllarca babamızın verdiği uğraşları, bu güne kadar değişmeyen numarası, aile yadigarı olması onu değerli kılıyor. Ayrıca, eski telefonların zili çaldığında her an bir sürprizle karşılaşabilirsiniz. Uzun yıllara yayılmış dostluk ve akrabalık bağları ile bağlı olduğunuz kişiler veya onların yakınları eski defterleri karıştırırken telefon numaranızı çevirebilirler.


Cep telefonlarının yaygınlaşmasından sonra sabit telefonlarda kullanıcı sayısının azaldığını biliyorum. Yakın çevremde de bunu gözlemliyorum. Evde yaşlısı kalmamış aileler sabit telefonu elde tutmayı gereksiz buluyor. Ben de şahsen iki arada bir derede kalmışlığın huzursuzluğunu yaşarken duygularıma gem vurup, telefon hattımı iptal ettirmeye karar verdim. Kararımı verdim vermesine de bu nasıl olacak. Zira, internetim sabit telefon hattından bağlanmıştı. Bunu, bilse bilse Telekom bilir deyip, vaktiyle PTT'den bin bir zorlukla aldığımız telefonumuzun akıbeti hakkında karar vermek üzere Telekom'un yolunu tuttum.

Gözleri bilgisayarının ekranında beni dinleyen memur, telefonu kapattığım takdirde aylık 20 TL ödemeye devam edeceğimi söyledi. Kapatmaz da kullanmaya devam edersem kampanyalı fiyatı aylık 30 TL imiş. Mevcut kampanya süresi dolduğu için de benden acil olarak karar vermemi istiyor. 10 TL için telefonu kapatmak o an için pek akıllıca gelmedi ve telefonun iptalinden vaz geçerek, 24 aylık kampanya için anlaşma imzaladım.


İmzaladım, imzalamasına da içim hiç rahat değil. Benim gayem ev telefonumu en uygun şekliyle kapatmaktı. Kampanya süresinin dolmuş olması ve önüme konan seçenekler beni bu karara mecbur bıraktı. Günler geçtikçe kararımdan pişmanlık duymaya başladım. 10 TL'yi azımsadığım, adeta sokağa attığım için huzursuz oldum. 10 lira az görünüyor ama anlaşma 24 aylık olduğuna göre iki yılın sonunda cebimden 240 lira çıkmış olacak. Kararımın yanlış olduğuna iyice kanaat getirince imzaladığım anlaşmanın iptalini istemek ve telefonu kapattırmak için tekrar Telekom'a gittim.

Telekom'un Çözüm Masası'ndaki memur anlattıklarımı dinledikten sonra çok ilginç bir şey söyledi. "Bir alternatif daha var neden istemediniz" dedi. Ben şaşkın bir şekilde başımı sağa sola sallayarak "bana söylenenler bunlar", dedim. Bunun üzerine, başladı anlatmaya "telefon hattını internet hattı ile birleştireceğiz ve internet faturasına aylık 14TL eklenecek. Telefonunuz kapatılmayacak. Dışarıdan aranabileceksiniz, siz arama yaptığınız takdirde bedelini normal tarifeden ödersiniz", dedi.

Çözüm Masası'ndaki memuru dinlerken istediğimin tam da bu olduğunu hayret ve sevinçle düşündüm. Ancak, işlemleri yapacak memur kampanyadan çıkacağım için o arada yapmış olduğum görüşmelere ait olduğunu söylediği yüklü bir borç çıkardı. Olsa olsa bir kaç dakikalık, hatta saniyelik bir kaç arama yapmış olabileceğimi söyleyerek itiraz etmeme rağmen, borç ödenmeden iptal işlemini yapamayacağını söyledi.

Kendi hesaplarıma göre benim böyle bir borcum olamazdı. Döndüm, dolaştım yine Çözüm Masası'na gittim ve olanları anlattım. Çözüm Masası'ndaki memur yaptığı incelemede telefonu çok az ve kısa süreli kullandığımı tespit etti ve bana hak verdi. Rahat olmamı, durumu düzelteceğini söyleyerek çıkarılan borca itiraz için gerekli işlemleri başlattı. Bir kaç gün sonra bizzat Çözüm Masası'ndaki memur tarafından arandım. İtirazın haklı bulunduğunu bildirerek, telefonun iptal işlemi için çağırdı.

Çözüm Masası adına yaraşır bir şekilde problemi çözmüş oldu. Nihayetinde telefonum yine bana kaldı, kapatılmadı ama faturası ortadan kalktı. Eski ahbap, eş, dost, akraba aklına eser de ararsa telefonumuz açıktır efendim, bekleriz.





45 yorum:

  1. İyi bakalım sonun da çözüm yolu bulunmuş hayırlı olsun inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Nihayet bu hikayenin de sonuna geldik. Yeni hikayelerde görüşmek üzere :)

      Sil
  2. Şükür bitmiş canım. Abonelik açtırmak ayrı, kapatmak ayrı dert doğrusu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Yaşadıklarımızı en kısa haliyle anlattığım halde 3 bölüm oldu. Neyse, dert dediğimiz böyle şeyler olsun :)

      Sil
  3. Daha güzel bir çözüm olmuş, uğraştığınıza da değmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayal bile edemeyeceğim bir durum oldu. Böyle bir uygulamadan haberim olsaydı iş bu kadar uzamazdı. Memurların lakaytlığı ya da iş bilmezlikleri beni uğraştırdı.

      Sil
  4. Insan ev telefonu numarasindan ayrılmak istemiyor gerçekten hele ki numara eski ve anılar da varsa:)
    Neyse ki sorununuz çözüme ulaşmış..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten tam da dediğiniz gibi hatıralar çok önemli. Sorun hiç ummadığım bir şekilde sonuçlandığı için benden iyisi yok :)

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, ziyaretiniz ve yorumunuz için. Sevgiler...

      Sil
  6. Benzer süreçleri biz de annemin sabit telefonunda yaşadık. Müşteri Hizmetlerindeki görevliler bu konuda tam işinin ehli! Siz istediğiniz kadar kapatmak isteyin, onlar ne yapıp edip, yine de o hattı kapatmaz, üstelik bir de ekstra ücretle yeni paketler sunarlar. Siz peşini bırakmamakla isabetli davranmış ve sorununuzu çözüme kavuşturmuşsunuz. Çünkü tek bir telefon hattı değil, asıl önemlisi o hattın ucundaki anılar! işte onlar hepsinden daha değerli. Esenlikle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim İzler ve Yansımalar. Nedendir bilinmez, bizde kurum çalışanları cansiperane kurumlarını korurlar. Halbuki, doğruluktan ayrılıp, müşterilerine eksik bilgi vererek veya şikayetlerini layıkıyle dinlemeyip, uygun işlemi yapmayarak kurum korunmaz. Çünkü, kurumlar sadece para değil, itibarlarıyla ayakta durabilirler. Kime anlatacaksınız ki...

      Sil
  7. Uzun soluklu bloglar ile karşılaşmak mutluluk verici.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, bence de öyle. Gençlerin enerjileri yüksek, heyecanlılar. Onlarla bir sıkıntımız yok ama eski arkadaşların yeri başka.

      Sil
  8. 2001'deki ev telefon numaramı unutmuş değilim ve hala aklımda :) Nerdeeee eski ev telefonların mutluluğu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Unutmak kolay değil, o yıllarda çocukluğumuz, gençliğimiz var :)

      Sil
  9. Açma degil de kapatma islemleri biraz uzun sürüyor malesef. Sonunda işinizi yapmanız iyi olmuş. Annemler de cep telefonu kullanmalarına rağmen ev telefonlarını yılların emektarı diye kapattirmiyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdilerde kolay olabilir ama telefonumuzun alındığı tarihlerde hiç de öyle değildi. Bu yazımın öncesinde iki yazımda o günleri anlattım. Annenize selamlar...

      Sil
  10. Selamlar blogunuzu takipteyim sizde blogumu takip edip son yazıma yorum yazarsanız çok ama çok mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayfanızdaki sizi izleyenler içinde ararsanız fotoğrafımı görürsünüz. Ancak, sizin fotoğrafınızı beni izleyenler arasında göremedim. Bir yanlışlık olmalı. Sağlık ve mutlulukla kalın.

      Sil
  11. Bazen çalışanların bir dediği diğerini tutmuyor.Ben de müşteri hizmetlerinin eksik bilgilendirmesinden dolayı sıkıntı yaşamıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence müşterinin derdini layıkıyla, dikkatlerini vererek dinlemedikleri için basit bir iş bile problem oluyor.

      Sil
  12. Blog sayfama gelmişsiniz. Evet doğru yer. Sayfanızdaki yazıları keyifle okuyorum. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arayan bulurmuş ama gerçekten zor oluyor. Bir yorum bırakılırsa daha iyi olur. Sağlıklı günler dileğiyle...

      Sil
  13. Ellerinize sağlık. Sonucun gönlünüzce olmasına sevindim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Meral Hanım. Gerçekten gönlümce oldu :)

      Sil
  14. Aynı olayları biz de yaşadık ve bize de önerilen teklif o an cazip geldi,kapatmaktan vazgeçip eve geldik ve halen devam ediyor ev telefonumuz.Acaba ay da bir bile arayan var mı hayır yok.Ah neden tutuyorum tıpkı dediğin gibi arkadaşım hatırası çok mazisi çok zengin her gününden iki üç sayfa hikaye çıkar vallahi yazmaya kalksak.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef eskilerden de kimse kalmadı. Bizim büyüklerimiz gibi onlarda terki diyar eyledi. Bir kaç eski ahbap eskiye özlemin de etkisiyle sabitten ararlar. Aslında telefon macerası anlatılmakla bitmez de öyküleri en kısa haliyle anlatmayı sevdiğim için üç yazıda toparladım. Sevgili Vişnap, benden de sevgiler...

      Sil
  15. Gönlünüzce olduysa ne güzel :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Gerçekten öyle oldu. Sevgiler :)

      Sil
  16. Hi dear, your blog is so beautiful. I really like it.
    Follow for follow? I already follow you. Btw I am the new one and I would appreciate it.

    https://salyaves.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Selma hanım, elbette gelirim.

      Sil
  17. Elbette ziyaret ederim, Milentry. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  18. Yazın beni o kadar eskiye götürdü ki. Yazının bir an için hiç bitmemesini istedim. Şuan kapatmış olduğum eski ev telefonu numaram geldi aklıma. Yüreğimde öyle büyük bir burukluk hissettim ki anlatamam...
    Sen işini mutlu sonla halletmişsin. Sevindim senin adına. Sevdiklerinin seni ev telefonundan daha çok araması dileklerimle. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen ufacıcık bir detay bile bizi duygulandırmaya yetiyor. Esas hikaye bu telefona kavuşmak için verilen uğraşlar. Zorluklarla sahip olunan telefonun açık kalması da iyi oldu. Telekom'a bu konuda müteşekkirim.

      Sil
  19. Hayirlisi olsun..
    Su ara kendi adima ekonomi yapmam gerekir diye bir kac fatura devre disi birakmayi dusunuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi edersiniz. Gençken, çalışırken hayat hep öyle sürecek zannediliyor. Hayat çok yönlü. Allah yoklukla sınamasın ama hazırlıklı olmakta fayda var. Tasarruf iyidir :)

      Sil
  20. https://mp3fullindir.blogspot.com güzel makale

    YanıtlaSil
  21. Maalesef bürokratik işlemler bitmek bilmiyor, şirketlerin her duruma göre planları ve önerileri var. Ancak bunları kademeli olarak iletiyorlar, müşteri nerede ikna olursa orada bırakıyorlar öneri sunmayı. Ben de fiber internete geçtiğimde ev telefonumu IP telefon olacak şekilde numara değişmeksizin anlaştığım yeni operatöre geçirdim. Paket ücreti ödüyorum, numaram da değişmedi. Peki hiç kullanıyor muyum telefonu, cevabım hayır. Belki biri bir gün ararsa, yok arayan da olmuyor. Geçmiş olsun, siz yine kısa süre çözmüşsünüz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de istediğim ama aklıma bile gelmeyecek bir uygulama ile işlemi tamamladık. Buradaki sihirli sözcük vazgeçmemek galiba. Ziyaretiniz ve değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Esen kalın...

      Sil
  22. Merhaba, websitemde YouTube içeriklerini paylaşıyorum, ilginizi çekerse davetlisiniz, o halde buyrun:
    Şimdi keşfet

    Ayrıca YouTube Şimdi keşfet

    YanıtlaSil
  23. Merhaba bloğunuzu kendime yakın buldum ve takibe alıyorum. Sizi de beklerim :-)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ben de sizin bloğunuzu ziyaret etmek istedim ama mümkün olmadı. Tuba K ve Üstün Zekalılar olarak aramama rağmen size ulaşamadım.

      Sil

DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Not: Gmail hesabı olmayan arkadaşlar yorum yazmak için yorumlama biçiminden anonimi seçerek yazabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...