Cep telefonlarının yaygınlaşmasından sonra sabit telefonlarda kullanıcı sayısının azaldığını biliyorum. Yakın çevremde de bunu gözlemliyorum. Evde yaşlısı kalmamış aileler sabit telefonu elde tutmayı gereksiz buluyor. Ben de şahsen iki arada bir derede kalmışlığın huzursuzluğunu yaşarken duygularıma gem vurup, telefon hattımı iptal ettirmeye karar verdim. Kararımı verdim vermesine de bu nasıl olacak. Zira, internetim sabit telefon hattından bağlanmıştı. Bunu, bilse bilse Telekom bilir deyip, vaktiyle PTT'den bin bir zorlukla aldığımız telefonumuzun akıbeti hakkında karar vermek üzere Telekom'un yolunu tuttum.
Gözleri bilgisayarının ekranında beni dinleyen memur, telefonu kapattığım takdirde aylık 20 TL ödemeye devam edeceğimi söyledi. Kapatmaz da kullanmaya devam edersem kampanyalı fiyatı aylık 30 TL imiş. Mevcut kampanya süresi dolduğu için de benden acil olarak karar vermemi istiyor. 10 TL için telefonu kapatmak o an için pek akıllıca gelmedi ve telefonun iptalinden vaz geçerek, 24 aylık kampanya için anlaşma imzaladım.
İmzaladım, imzalamasına da içim hiç rahat değil. Benim gayem ev telefonumu en uygun şekliyle kapatmaktı. Kampanya süresinin dolmuş olması ve önüme konan seçenekler beni bu karara mecbur bıraktı. Günler geçtikçe kararımdan pişmanlık duymaya başladım. 10 TL'yi azımsadığım, adeta sokağa attığım için huzursuz oldum. 10 lira az görünüyor ama anlaşma 24 aylık olduğuna göre iki yılın sonunda cebimden 240 lira çıkmış olacak. Kararımın yanlış olduğuna iyice kanaat getirince imzaladığım anlaşmanın iptalini istemek ve telefonu kapattırmak için tekrar Telekom'a gittim.
Telekom'un Çözüm Masası'ndaki memur anlattıklarımı dinledikten sonra çok ilginç bir şey söyledi. "Bir alternatif daha var neden istemediniz" dedi. Ben şaşkın bir şekilde başımı sağa sola sallayarak "bana söylenenler bunlar", dedim. Bunun üzerine, başladı anlatmaya "telefon hattını internet hattı ile birleştireceğiz ve internet faturasına aylık 14TL eklenecek. Telefonunuz kapatılmayacak. Dışarıdan aranabileceksiniz, siz arama yaptığınız takdirde bedelini normal tarifeden ödersiniz", dedi.
Çözüm Masası'ndaki memuru dinlerken istediğimin tam da bu olduğunu hayret ve sevinçle düşündüm. Ancak, işlemleri yapacak memur kampanyadan çıkacağım için o arada yapmış olduğum görüşmelere ait olduğunu söylediği yüklü bir borç çıkardı. Olsa olsa bir kaç dakikalık, hatta saniyelik bir kaç arama yapmış olabileceğimi söyleyerek itiraz etmeme rağmen, borç ödenmeden iptal işlemini yapamayacağını söyledi.
Kendi hesaplarıma göre benim böyle bir borcum olamazdı. Döndüm, dolaştım yine Çözüm Masası'na gittim ve olanları anlattım. Çözüm Masası'ndaki memur yaptığı incelemede telefonu çok az ve kısa süreli kullandığımı tespit etti ve bana hak verdi. Rahat olmamı, durumu düzelteceğini söyleyerek çıkarılan borca itiraz için gerekli işlemleri başlattı. Bir kaç gün sonra bizzat Çözüm Masası'ndaki memur tarafından arandım. İtirazın haklı bulunduğunu bildirerek, telefonun iptal işlemi için çağırdı.
Çözüm Masası adına yaraşır bir şekilde problemi çözmüş oldu. Nihayetinde telefonum yine bana kaldı, kapatılmadı ama faturası ortadan kalktı. Eski ahbap, eş, dost, akraba aklına eser de ararsa telefonumuz açıktır efendim, bekleriz.
İyi bakalım sonun da çözüm yolu bulunmuş hayırlı olsun inşallah :)
YanıtlaSilTeşekkür ederim. Nihayet bu hikayenin de sonuna geldik. Yeni hikayelerde görüşmek üzere :)
SilŞükür bitmiş canım. Abonelik açtırmak ayrı, kapatmak ayrı dert doğrusu.
YanıtlaSilTeşekkür ederim. Yaşadıklarımızı en kısa haliyle anlattığım halde 3 bölüm oldu. Neyse, dert dediğimiz böyle şeyler olsun :)
SilDaha güzel bir çözüm olmuş, uğraştığınıza da değmiş.
YanıtlaSilHayal bile edemeyeceğim bir durum oldu. Böyle bir uygulamadan haberim olsaydı iş bu kadar uzamazdı. Memurların lakaytlığı ya da iş bilmezlikleri beni uğraştırdı.
SilInsan ev telefonu numarasindan ayrılmak istemiyor gerçekten hele ki numara eski ve anılar da varsa:)
YanıtlaSilNeyse ki sorununuz çözüme ulaşmış..
Gerçekten tam da dediğiniz gibi hatıralar çok önemli. Sorun hiç ummadığım bir şekilde sonuçlandığı için benden iyisi yok :)
SilThanks for sharing:**Regards!
YanıtlaSilBen teşekkür ederim, ziyaretiniz ve yorumunuz için. Sevgiler...
SilBenzer süreçleri biz de annemin sabit telefonunda yaşadık. Müşteri Hizmetlerindeki görevliler bu konuda tam işinin ehli! Siz istediğiniz kadar kapatmak isteyin, onlar ne yapıp edip, yine de o hattı kapatmaz, üstelik bir de ekstra ücretle yeni paketler sunarlar. Siz peşini bırakmamakla isabetli davranmış ve sorununuzu çözüme kavuşturmuşsunuz. Çünkü tek bir telefon hattı değil, asıl önemlisi o hattın ucundaki anılar! işte onlar hepsinden daha değerli. Esenlikle...
YanıtlaSilTeşekkür ederim İzler ve Yansımalar. Nedendir bilinmez, bizde kurum çalışanları cansiperane kurumlarını korurlar. Halbuki, doğruluktan ayrılıp, müşterilerine eksik bilgi vererek veya şikayetlerini layıkıyle dinlemeyip, uygun işlemi yapmayarak kurum korunmaz. Çünkü, kurumlar sadece para değil, itibarlarıyla ayakta durabilirler. Kime anlatacaksınız ki...
SilUzun soluklu bloglar ile karşılaşmak mutluluk verici.
YanıtlaSilHaklısınız, bence de öyle. Gençlerin enerjileri yüksek, heyecanlılar. Onlarla bir sıkıntımız yok ama eski arkadaşların yeri başka.
Sil2001'deki ev telefon numaramı unutmuş değilim ve hala aklımda :) Nerdeeee eski ev telefonların mutluluğu :)
YanıtlaSilUnutmak kolay değil, o yıllarda çocukluğumuz, gençliğimiz var :)
SilAçma degil de kapatma islemleri biraz uzun sürüyor malesef. Sonunda işinizi yapmanız iyi olmuş. Annemler de cep telefonu kullanmalarına rağmen ev telefonlarını yılların emektarı diye kapattirmiyorlar.
YanıtlaSilŞimdilerde kolay olabilir ama telefonumuzun alındığı tarihlerde hiç de öyle değildi. Bu yazımın öncesinde iki yazımda o günleri anlattım. Annenize selamlar...
SilSelamlar blogunuzu takipteyim sizde blogumu takip edip son yazıma yorum yazarsanız çok ama çok mutlu olurum :)
YanıtlaSilSayfanızdaki sizi izleyenler içinde ararsanız fotoğrafımı görürsünüz. Ancak, sizin fotoğrafınızı beni izleyenler arasında göremedim. Bir yanlışlık olmalı. Sağlık ve mutlulukla kalın.
SilTakipteyimmm
YanıtlaSilBazen çalışanların bir dediği diğerini tutmuyor.Ben de müşteri hizmetlerinin eksik bilgilendirmesinden dolayı sıkıntı yaşamıştım.
YanıtlaSilBence müşterinin derdini layıkıyla, dikkatlerini vererek dinlemedikleri için basit bir iş bile problem oluyor.
SilBlog sayfama gelmişsiniz. Evet doğru yer. Sayfanızdaki yazıları keyifle okuyorum. Teşekkürler.
YanıtlaSilArayan bulurmuş ama gerçekten zor oluyor. Bir yorum bırakılırsa daha iyi olur. Sağlıklı günler dileğiyle...
SilEllerinize sağlık. Sonucun gönlünüzce olmasına sevindim.
YanıtlaSilTeşekkür ederim Meral Hanım. Gerçekten gönlümce oldu :)
SilAynı olayları biz de yaşadık ve bize de önerilen teklif o an cazip geldi,kapatmaktan vazgeçip eve geldik ve halen devam ediyor ev telefonumuz.Acaba ay da bir bile arayan var mı hayır yok.Ah neden tutuyorum tıpkı dediğin gibi arkadaşım hatırası çok mazisi çok zengin her gününden iki üç sayfa hikaye çıkar vallahi yazmaya kalksak.Sevgilerimle..
YanıtlaSilMaalesef eskilerden de kimse kalmadı. Bizim büyüklerimiz gibi onlarda terki diyar eyledi. Bir kaç eski ahbap eskiye özlemin de etkisiyle sabitten ararlar. Aslında telefon macerası anlatılmakla bitmez de öyküleri en kısa haliyle anlatmayı sevdiğim için üç yazıda toparladım. Sevgili Vişnap, benden de sevgiler...
SilGönlünüzce olduysa ne güzel :))
YanıtlaSilTeşekkür ederim. Gerçekten öyle oldu. Sevgiler :)
SilHi dear, your blog is so beautiful. I really like it.
YanıtlaSilFollow for follow? I already follow you. Btw I am the new one and I would appreciate it.
https://salyaves.blogspot.com/
Teşekkür ederim Selma hanım, elbette gelirim.
SilElbette ziyaret ederim, Milentry. Teşekkür ederim.
YanıtlaSilYazın beni o kadar eskiye götürdü ki. Yazının bir an için hiç bitmemesini istedim. Şuan kapatmış olduğum eski ev telefonu numaram geldi aklıma. Yüreğimde öyle büyük bir burukluk hissettim ki anlatamam...
YanıtlaSilSen işini mutlu sonla halletmişsin. Sevindim senin adına. Sevdiklerinin seni ev telefonundan daha çok araması dileklerimle. Saygılarımla. Vesselam...
Bazen ufacıcık bir detay bile bizi duygulandırmaya yetiyor. Esas hikaye bu telefona kavuşmak için verilen uğraşlar. Zorluklarla sahip olunan telefonun açık kalması da iyi oldu. Telekom'a bu konuda müteşekkirim.
SilHayirlisi olsun..
YanıtlaSilSu ara kendi adima ekonomi yapmam gerekir diye bir kac fatura devre disi birakmayi dusunuyorum.
Çok iyi edersiniz. Gençken, çalışırken hayat hep öyle sürecek zannediliyor. Hayat çok yönlü. Allah yoklukla sınamasın ama hazırlıklı olmakta fayda var. Tasarruf iyidir :)
SilMaalesef bürokratik işlemler bitmek bilmiyor, şirketlerin her duruma göre planları ve önerileri var. Ancak bunları kademeli olarak iletiyorlar, müşteri nerede ikna olursa orada bırakıyorlar öneri sunmayı. Ben de fiber internete geçtiğimde ev telefonumu IP telefon olacak şekilde numara değişmeksizin anlaştığım yeni operatöre geçirdim. Paket ücreti ödüyorum, numaram da değişmedi. Peki hiç kullanıyor muyum telefonu, cevabım hayır. Belki biri bir gün ararsa, yok arayan da olmuyor. Geçmiş olsun, siz yine kısa süre çözmüşsünüz.
YanıtlaSilGerçekten de istediğim ama aklıma bile gelmeyecek bir uygulama ile işlemi tamamladık. Buradaki sihirli sözcük vazgeçmemek galiba. Ziyaretiniz ve değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Esen kalın...
SilTeşekkür ederimler Google.com...
YanıtlaSilMerhaba, websitemde YouTube içeriklerini paylaşıyorum, ilginizi çekerse davetlisiniz, o halde buyrun:
YanıtlaSilŞimdi keşfet
Ayrıca YouTube Şimdi keşfet
Merhaba bloğunuzu kendime yakın buldum ve takibe alıyorum. Sizi de beklerim :-)
YanıtlaSilsevgiler...
Teşekkür ederim. Ben de sizin bloğunuzu ziyaret etmek istedim ama mümkün olmadı. Tuba K ve Üstün Zekalılar olarak aramama rağmen size ulaşamadım.
Sil