8 Mart 2020 Pazar

EV TELEFONU...İptal...İşlem Tamam...

Evdeki telefonumuzu kapatmak istediğim halde kararsız kalmamın sebeplerini anlatmak için önceki iki yazımdan biri, EV TELEFONU...Bir Zamanlar... ile EV TELEFONU...İlk Telefonumuz... da duygularımı kaleme almıştım. Telefonu eve bağlatmak için yıllarca babamızın verdiği uğraşları, bu güne kadar değişmeyen numarası, aile yadigarı olması onu değerli kılıyor. Ayrıca, eski telefonların zili çaldığında her an bir sürprizle karşılaşabilirsiniz. Uzun yıllara yayılmış dostluk ve akrabalık bağları ile bağlı olduğunuz kişiler veya onların yakınları eski defterleri karıştırırken telefon numaranızı çevirebilirler.


Cep telefonlarının yaygınlaşmasından sonra sabit telefonlarda kullanıcı sayısının azaldığını biliyorum. Yakın çevremde de bunu gözlemliyorum. Evde yaşlısı kalmamış aileler sabit telefonu elde tutmayı gereksiz buluyor. Ben de şahsen iki arada bir derede kalmışlığın huzursuzluğunu yaşarken duygularıma gem vurup, telefon hattımı iptal ettirmeye karar verdim. Kararımı verdim vermesine de bu nasıl olacak. Zira, internetim sabit telefon hattından bağlanmıştı. Bunu, bilse bilse Telekom bilir deyip, vaktiyle PTT'den bin bir zorlukla aldığımız telefonumuzun akıbeti hakkında karar vermek üzere Telekom'un yolunu tuttum.

Gözleri bilgisayarının ekranında beni dinleyen memur, telefonu kapattığım takdirde aylık 20 TL ödemeye devam edeceğimi söyledi. Kapatmaz da kullanmaya devam edersem kampanyalı fiyatı aylık 30 TL imiş. Mevcut kampanya süresi dolduğu için de benden acil olarak karar vermemi istiyor. 10 TL için telefonu kapatmak o an için pek akıllıca gelmedi ve telefonun iptalinden vaz geçerek, 24 aylık kampanya için anlaşma imzaladım.


İmzaladım, imzalamasına da içim hiç rahat değil. Benim gayem ev telefonumu en uygun şekliyle kapatmaktı. Kampanya süresinin dolmuş olması ve önüme konan seçenekler beni bu karara mecbur bıraktı. Günler geçtikçe kararımdan pişmanlık duymaya başladım. 10 TL'yi azımsadığım, adeta sokağa attığım için huzursuz oldum. 10 lira az görünüyor ama anlaşma 24 aylık olduğuna göre iki yılın sonunda cebimden 240 lira çıkmış olacak. Kararımın yanlış olduğuna iyice kanaat getirince imzaladığım anlaşmanın iptalini istemek ve telefonu kapattırmak için tekrar Telekom'a gittim.

Telekom'un Çözüm Masası'ndaki memur anlattıklarımı dinledikten sonra çok ilginç bir şey söyledi. "Bir alternatif daha var neden istemediniz" dedi. Ben şaşkın bir şekilde başımı sağa sola sallayarak "bana söylenenler bunlar", dedim. Bunun üzerine, başladı anlatmaya "telefon hattını internet hattı ile birleştireceğiz ve internet faturasına aylık 14TL eklenecek. Telefonunuz kapatılmayacak. Dışarıdan aranabileceksiniz, siz arama yaptığınız takdirde bedelini normal tarifeden ödersiniz", dedi.

Çözüm Masası'ndaki memuru dinlerken istediğimin tam da bu olduğunu hayret ve sevinçle düşündüm. Ancak, işlemleri yapacak memur kampanyadan çıkacağım için o arada yapmış olduğum görüşmelere ait olduğunu söylediği yüklü bir borç çıkardı. Olsa olsa bir kaç dakikalık, hatta saniyelik bir kaç arama yapmış olabileceğimi söyleyerek itiraz etmeme rağmen, borç ödenmeden iptal işlemini yapamayacağını söyledi.

Kendi hesaplarıma göre benim böyle bir borcum olamazdı. Döndüm, dolaştım yine Çözüm Masası'na gittim ve olanları anlattım. Çözüm Masası'ndaki memur yaptığı incelemede telefonu çok az ve kısa süreli kullandığımı tespit etti ve bana hak verdi. Rahat olmamı, durumu düzelteceğini söyleyerek çıkarılan borca itiraz için gerekli işlemleri başlattı. Bir kaç gün sonra bizzat Çözüm Masası'ndaki memur tarafından arandım. İtirazın haklı bulunduğunu bildirerek, telefonun iptal işlemi için çağırdı.

Çözüm Masası adına yaraşır bir şekilde problemi çözmüş oldu. Nihayetinde telefonum yine bana kaldı, kapatılmadı ama faturası ortadan kalktı. Eski ahbap, eş, dost, akraba aklına eser de ararsa telefonumuz açıktır efendim, bekleriz.





13 yorum:

  1. İyi bakalım sonun da çözüm yolu bulunmuş hayırlı olsun inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Nihayet bu hikayenin de sonuna geldik. Yeni hikayelerde görüşmek üzere :)

      Sil
  2. Şükür bitmiş canım. Abonelik açtırmak ayrı, kapatmak ayrı dert doğrusu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Yaşadıklarımızı en kısa haliyle anlattığım halde 3 bölüm oldu. Neyse, dert dediğimiz böyle şeyler olsun :)

      Sil
  3. Daha güzel bir çözüm olmuş, uğraştığınıza da değmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayal bile edemeyeceğim bir durum oldu. Böyle bir uygulamadan haberim olsaydı iş bu kadar uzamazdı. Memurların lakaytlığı ya da iş bilmezlikleri beni uğraştırdı.

      Sil
  4. Insan ev telefonu numarasindan ayrılmak istemiyor gerçekten hele ki numara eski ve anılar da varsa:)
    Neyse ki sorununuz çözüme ulaşmış..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten tam da dediğiniz gibi hatıralar çok önemli. Sorun hiç ummadığım bir şekilde sonuçlandığı için benden iyisi yok :)

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, ziyaretiniz ve yorumunuz için. Sevgiler...

      Sil
  6. Benzer süreçleri biz de annemin sabit telefonunda yaşadık. Müşteri Hizmetlerindeki görevliler bu konuda tam işinin ehli! Siz istediğiniz kadar kapatmak isteyin, onlar ne yapıp edip, yine de o hattı kapatmaz, üstelik bir de ekstra ücretle yeni paketler sunarlar. Siz peşini bırakmamakla isabetli davranmış ve sorununuzu çözüme kavuşturmuşsunuz. Çünkü tek bir telefon hattı değil, asıl önemlisi o hattın ucundaki anılar! işte onlar hepsinden daha değerli. Esenlikle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim İzler ve Yansımalar. Nedendir bilinmez, bizde kurum çalışanları cansiperane kurumlarını korurlar. Halbuki, doğruluktan ayrılıp, müşterilerine eksik bilgi vererek veya şikayetlerini layıkıyle dinlemeyip, uygun işlemi yapmayarak kurum korunmaz. Çünkü, kurumlar sadece para değil, itibarlarıyla ayakta durabilirler. Kime anlatacaksınız ki...

      Sil

DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Not: Gmail hesabı olmayan arkadaşlar yorum yazmak için yorumlama biçiminden anonimi seçerek yazabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...