11 Ocak 2016 Pazartesi

SAHANDA TEREYAĞLI YUMURTA KAPAMA...Akıllı Telefon ve Instagram

Akıllı telefon kullanmayı düşünmüyordum ama bir vesileyle aniden telefon sahibi oluverdim. Çeşitli özelliklerini birer birer kullanmaya başlayınca da hoşuma gitti. Bu arada, digital fotoğraf makinemi kullanmadığımı bir köşede unuttuğumu farkettim. Halbuki, bir zamanlar Digital makine benim için adeta bir mucizeydi. Eski makinemle her gördüğümü çekemez, filmi boşuna harcamamak için çok dikkatli davranırdım. Çektiğim pozları, fotoğrafçıda negatifinden görebiliyor iken dijital makinenin getirdiği kolaylık müthişti.


Antalya'ya yapacağımız bir seyahat öncesinde digital makinelerin özelliğini öğrenmiştim de son anda ne yapıp, edip makineyi satın almıştım. Hiç kısıtlama olmadan her gördüğümü, istediğim kadar çekebilmek ne büyük özgürlüktü. Yüzlerce kare çekip, beğendiklerimi seçme şansımın olması akıl almaz bir kolaylıktı. Şimdi ise yeni telefonla güzel fotoğraflar çekince işler yine değişti. Bu sefer, digital makine bir köşede bekliyor. Kim uğraşacak ki; tükenen pilleri makineden çıkart, şarj cihazına tak, bekle piller şarj olsun yeniden makineye tak ki fotoğraf çekesin.

Akıllı telefondan söz açmamın sebebi, Instagram'dan bahsetmek. Bazı blogger arkadaşlarımın paylaşımlarından dolayı haberdardım ama meğer instagram bambaşka bir dünya imiş. Yemek bloggerları o ufacıcık telefon ekranında fotoğraflı yemek tarifleri veriyorlar. Mekan tanıtanlar ayrı, moda ve seyahat ile her türlü ürün tanıtım ve satışı da mevcut. Dediğim gibi orası apayrı bir dünya ve kullanımı da kolay olduğu için ben de ufak ufak kendime bir yer kapmaya çalışıyorum.


İnstagramın yaygınlaşması ve yayılması bence insan doğasıyla ilgili. Kendimden de örnek vermem gerekirse, tattığım değişik bir lezzeti sevdiklerimin de tatmasını isterim. Güneşin batışını, geceyi aydınlatan dolunayı yalnız seyretmek içime sinmez. Tüm bunların tadına varabilmek için sevdiklerimle paylaşmam gerekir. Bence, insanoğlundaki bu paylaşma isteği nedeniyle instagram kullanımı artarak devam edecektir.


Kahvaltı soframıza yeni dahil olan ve instagramda da paylaştığım Yumurta Kapama, haşlama yumurtanın yağlı olanı. Yağı azaltmak için çok sevdiğim yağda yumurta yerine haşlama yumurta tercihimdir ama arasıra kaçamak yapmak lazım. Burada bahsetmek istediğim bir şey daha var. Yumurta haşlanırken çatlamasından şikayetçi iseniz, yumurtanın yuvarlak olan kenarını bıçağın ucuyla delin.

Sahanda Tereyağlı Yumurta Kapama'nın pişirilmesine gelince. Aynen isminde yazıldığı gibi çatlamadan, patlamadan kayısıdan az daha katı haşladığımız yumurtalarımızı soyup, ortadan ikiye bölüyoruz. Yarım yumurtaları, içinde tereyağı erittiğimiz sahana sarılar aşağı gelmek üzere yerleştiriyoruz. Tereyağ iyice kızıp, köpük köpük olunca ocaktan alıyoruz. Köpük, köpük kızgın tereyağ içindeki yumurtaların üzerine azıcık pul biber de serperseniz, taze veya kızarmış ekmeğin yardımıyla sahanınızın tertemiz olacağını garanti ediyorum.

Afiyet olsun!




14 yorum:

  1. Güle güle kullanın telefonunuzu ,instagram biraz insanları tembelleştiriyor sanırım aynı akıllı telefonlar gibi uzun ömürlü görmüyorum ben ama gelin görün elimdende düşmüyor ,hayırlı olsun ig hesabınız hemen takibe alayım ,ayrıca yumurta harika görünüyor çok severim ,ellerinize sağlık ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cizel hanım teşekkür ederim :) Akıllı telefonlar ve marifetleri dünya insanını birbirine yakınlaştırıyor ve haberdar ediyor. İyi işlere vesile olur ama iyi niyetle kullanmak koşuluyla tabii. Geldiğiniz için tekrar teşekkürler...

      Sil
  2. Ellerinize sağlık Rabia hanımcım, ben de sizi takip etmek isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Tülin hanım! instagram'da da görüşmek üzere. Sevgiler...

      Sil
  3. Elinize sağlık. İştah açıcı görünüyor. Instagram için akıllı telefon almıştım ve fotoğraf çekmenin ne kadar zevkli bi uğraş olduğunu gördüm. Takipçinizim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. İnsyagramı ben de çok seviyorum. Yumurtalar ise harika:))) Bir ay yumurta yemem yasak, sonrasında ise hemen deniyorum. Sevgiler♥

    YanıtlaSil
  5. Yumurtayi bu haliyle pek bir seviyorum bende rabia emegine saglik afiyetle. Bu arada instagram hesabin hayirli olsun :) biraz fazlaca vakit aliyor bazen kiziyorum kendime ama cokda keyif aldigim dogru hemen buluyorum seni orada :) sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  6. Lezzeti şahane olmuştur bu tarifin. Zaten tereyağ her şeye lezzet katıyor.

    YanıtlaSil
  7. hayırlı olsun takip etmeye başladım. ben de beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahar hanım teşekkür ederim. Görüşmek üzere...

      Sil
  8. Mmmm... anım istedi allahi, kalkıp yapsam mı ki:)))

    sevgiler

    tolunay

    YanıtlaSil
  9. Instagram ayri bir dunya.. Hosgeldiniz o zaman..

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Rabia ahh ne çok severim ne çok lezzetli olur sıcak ekmeği bana bana yemenin tadına doyulmuyor o an kiloymuş diyetmiş hepsi uçup gidiyor akıldan.Harika görünüyor ve gecenin geç saati canım istedi.Eline emeğine sağlık sevgilerimle..

    YanıtlaSil

DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Not: Gmail hesabı olmayan arkadaşlar yorum yazmak için yorumlama biçiminden anonimi seçerek yazabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...