22 Kasım 2019 Cuma

ÜÇ KAŞIK TATLISI...Sıcak Günlerin Hafif Tatlısı...

Yazımın başlığındaki sıcak günler maalesef geride kaldı. Yaz biteli neredeyse üç ay olacak. O günlerde bu tarifi sizlerle neden paylaşmadığımı bilmiyorum. Bir sebebi yok. Zaten yaz mevsiminde sıcaklardan mıdır nedir bir rehavet çöküyor. Tatil havasına giriyorum. Tatil havasına girdim diyorsam da bu olsa olsa tembellik havası olabilir. Çünkü, hiç kimseye dört ay tatil vermezler.


Evet! bu yıl da dini bayramları yaz aylarında kutladık. Ramazan Bayramı yaz başına denk geldiği için henüz ağır sıcaklar basmamıştı. Ben de bayram tatlısı olarak şerbetli bir hamur tatlısı olan Kalbura Bastı hazırlamıştım. KALBURA BASTI...Adı Anılarda, Tadı Damaklarda Kaldı...başlıklı yazımda da anlattığım gibi aile büyüklerimizle olan hatıralarımızda yer alan tatlımızı yiyenler çok beğendiler.

Uzun yaz günlerinin dinginliğinde hayat ağır ağır akarken biz anlamadan haftalar, aylar geçip, gidiverdi de balkon sohbetlerinde kurbanlık ve bayram hazırlıklarından bahsedilmeye başlandı. Bayram hazırlıkları devam ederken bir yandan da bayram tatlısı olarak hafif bir tatlı hazırlamanın gayretine düştüm. Bayram misafirlerine ve aynı zamanda yaz mevsimine de uygun düşecek tatlı tarifini gökte ararken yerde buldum. Daha önceki yıllarda yine bayram için pişirdiğim ve SÜT ŞERBETLİ KEK...Bayram Tatlısı...başlıklı bir yazı ile sizinle de paylaştığım tatlının daha az miktarlarda malzemeyle yapılanıydı.


Malzeme miktarlarının az oluşu tatlının da az olacağını düşündürttü haliyle ve beni biraz endişelendirdi ise de vazgeçmedim. Çünkü, eskinin tekrarından ziyade yeni tarifleri denemeyi seviyorum. Bu tatlı o kadar kolay ki, miktarının az olması hiç önemli değil. Aksine bu durum işimi kolaylaştırdı. Köyden gelen taze sütten de bol bol varken sadece keki hazırlamak kalıyor. Kekin malzeme ölçüleri yemek kaşığı olduğu için de yapımı diğer keklere göre daha pratikti. Bayramın üçüncü günü bir tepsi daha pişirdim.

Kalabalığınızın olduğunu, bayram tatlısı olarak bu miktardaki bir tatlının ihtiyacınızı karşılamayacağını düşünüyorsanız elbette haklısınız. Ancak, bir kaç arkadaşınızı çaya çağırdığınızda veya apartman komşularınızla sabah kahvesi buluşmalarınızda miktarının az olması sorun olmayacaktır. Aksine, tatlınız hafifliği ve mükemmel lezzeti ile misafirlerinizin beğenisini kazanacaktır.

Ferah sofralarınızda, afiyet olsun...





ÜÇ KAŞIK TATLISI


MALZEME:

3 Yumurta
3 Yemek Kaşığı Toz Şeker,
3 Yemek Kaşığı Sıvıyağ
3 Yemek Kaşığı Süt
3 Yemek Kaşığı İrmik
3 Yemek Kaşığı Un
1 paket Kabartma tozu
1 paket Vanilya 

ŞERBETİ;

3 Su bardağı Süt (oda sıcaklığında)
1,5 Su Bardağı Toz Şeker

YAPILIŞI;

Evvela tatlının keki hazırlanır.
Bunun için yumurtalar, toz şeker ile çırpılır.
İçine sıvıyağ ve süt ilave edilerek çırpmaya devam edilir.
Daha sonra irmik, un, kabartma tozu ve vanilya ile birlikte tüm hamur kaşık yardımıyla birbirine iyice karıştırılır.
Kare borcam içerisinde 170º-180º sıcaklıktaki fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirilir.
Tatlı hamurunun fırında pişmesi beklenirken şerbeti hazırlanır.
Şerbeti için oda sıcaklığındaki süt ile toz şeker ufak bir tencereye konur.
Sütün içerisindeki şeker eriyinceye kadar karıştırılır.
Takribi yarım saat içinde pişecek olan tatlının hamuru fırından çıkarılır.
Fırından çıkarılan kekin üzeri kürdan yardımıyla delinir.
İlk sıcağı çıkan ve kürdanla delikler açılan kekin üzerine sütlü şerbeti kepçe yardımıyla gezdirilir.
Borcam yeniden fırına yerleştirilir ve orada şerbetini çekip, ılınması için bekletilir.
Soğuyan tatlı buzdolabına kaldırılır.
Servis için karelere bölünen tatlı üzeri hindistan cevizi ve iri çekilmiş ceviz ile süslenerek ikram edilir.



28 yorum:

  1. Adıda lezzeti de güzel gorunuyor
    Elinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Sibel Hanım. Hem sütlü hem de hamur tatlısı kıvamında benim hoşuma gidiyor. Sevgilerimle...

      Sil
    2. Tarifinizle denedim harika oldu..Misafirlerim çok begendi..Elinize saglik

      Sil
    3. Ne mutlu bana, gerçekten çok sevindim. Sevdiklerinizle nice davet sofralarınızın olması dileğiyle, esen kalın...

      Sil
  2. Tarif için teşekkürler muhakkak deneyeceğim,sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Esma Hanım. Şimdiden afiyet olsun. Benden de sevgiler...

      Sil
  3. elinize sağlık ,ismi ne hoş bir tatlı, tadı öyledir eminim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız Fatma hanım. İsmi gibi tadı da hoş bir tatlı. Teşekkür ederim, keyifli bir pazar günü geçirmenizi dilerim.

      Sil
  4. Ben bazen az olsun öz olsun diyorum. Fazla fazla yapmak işime gelmiyor. kaşık tatlısını ilk kez gördüm. Revaniye benziyor olmalı tat olarak.. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yiyeceklerin taze taze tüketilmesinden yanayım. Çok kalabalık misafire yapılmayacaksa fazlasına gerek yok. Ziyaretiniz ve değerli yorumunuz için teşekkürler...

      Sil
  5. 3 kaşık tatlısı ismini duymamıştım ama hafif bir tatlı olması ve de kolayca yapılabilmesi yönüyle tercih edilebilir. Tarif için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şerbetinin sütle, kaynatılmadan yapılması tatlıya bir hafiflik sağlıyor. Kaşık ölçüsü de pratiklik. Her yönüyle denemeye değer bir tatlı.

      Sil
  6. aaa duymadıydım ama süt kek irmik vanilya bayılırım buna yaa yerseeem :) revani gibi duruyooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de bayılırsınız. Revani'nin çok daha hafifi diyebiliriz. Ağır tatlı sevenlere cazip gelmeyebilir. Elbette tercih meselesi.

      Sil
  7. İrmiğin her hali ayrı güzel. Buna benzer bir tarifte yememiştim ama eminim çok güzel olacaktır. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Şule hanım. Mutlaka beğenirsiniz. Yapımı pratik, lezzeti de yerinde.

      Sil
  8. Bu tatlıyı çok severim üzerine de güzel bir krem şanti ile mükemmel oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Krem şantili olan yukarıda da bahsettiğim ve linkini verdiğim Süt Şerbetli Kek'dir. Bu tatlıya şanti fazla gelebilir ama elbette tercih meselesi. Afiyet olsun. Sevgilerimle...

      Sil
  9. Sevgili arkadaşım eline emeğine sağlık afiyet şifa olsun.Notumu aldım kısa zaman içinde yapıp denemek isterim.Sevgi ile kal hayırlı geceler olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim vişnap'cığım, sağol. Sen yaparsan en iyisini yaparsın. Şimdiden afiyet olsun. Sevgilerimle...

      Sil
  10. Ellerinize sağlık. Revaniyi andırsada sürlü şerbetiyle daha hafif olacak olması güzel. triliçemsi bir tadı olur diye takmin ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanır mısın henüz Trileçe'nin tadına bakmadım. Kendim de denemedim. Üç çeşit sütle yapılması benim için caydırıcı oldu. Ama tavsiye edilen bir yerde Triliçe'nin tadına bakmak istiyorum. Sevgiler, esen kalın...

      Sil
    2. of nefis tatlı yaa evet iyi yerde ye veya kendin yap. karamellisi var ama frambuazlısına hastayım. tri üç olduğu için işte, üçlü tatlı, arnavut tatlısı, üç kaşık gibi. ben de sadece sütlü tatlıcıyım işte. kave de bol süt olmadan içemiyom. diğer tatlıları yiyemiyom yanii :) ama altı kase pudingi onbeş dakkada bitiririm. e bi de nutella kavanozunu onbeş dakkada hihi :)

      Sil
    3. Beni şaşırttınız deeptone, yanıtınızı istanbulacilelektrikçisi'nden zannettim. Tatlı sevginize bir şey diyemesem de dikkatli olmanızı acizane tavsiye ederim. Abartmamak şartıyla tatlı yiyelim tatlı konuşalım...

      Sil
  11. Lezzetli görünüyor, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Haklısınız göründüğü gibi, lezzetlidir.

      Sil
  12. Üç kaşık tatlısını ilk kez duyuyorum ama güzel sonuçta malzemeler yabancı değil denemek gerekli ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HürPost teşekkür ederim. Ben de bu yaz öğrendim. Yaz sıcaklarında hafif bir tatlı.

      Sil

DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Not: Gmail hesabı olmayan arkadaşlar yorum yazmak için yorumlama biçiminden anonimi seçerek yazabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...