29 Kasım 2014 Cumartesi

CEHALET...Cahilliğin Karanlığında...

Bir çoğunuz gibi benim de Facebook'da kişisel bir hesabım var. Bende herkes gibi paylaşılan bilgi, haber veya fotoğraflardan ilgimi çeken olursa yorum yapmak istiyorum ve ister istemez diğer yorumları da okuyorum. Ve çoğu zaman öylesine dehşet içerisinde kalıyorum ki kendimi o kişilerin arasında görmek zül geliyor. Beni insanlardan soğuttukları gibi geleceğe dönük ümitlerimi de söndürüyorlar. Çünkü, kimse kimsenin fikrine saygı duymuyor. Herkesin kendi zat-ı alileri gibi düşünmesini istiyorlar. En iyisini, en doğrusunu kendilerinin bildiğine inanmışlar, adeta iman etmişler.




Anlıyorum ki; sosyal ağlarda paylaşılanlar kendi bildiğimiz ve bellediğimiz fikirlerin dışında ise bize ters geliyor ve aklımız almıyor. Çünkü, okuduklarımızı düşünüp, tartıp, eğrisi-doğrusuyla bir yere oturtamıyoruz. Dolayısıyla, bize ters gelen hiçbir paylaşımı olgunlukla karşılayamıyoruz ve hiç düşünmeden hücum ediyoruz. Hem de bin bir hakaretle.

Bu durumu ancak cahillikle açıklayabiliyorum. Türk Dil Kurumu, cahil insanı "Eğitim görmemiş, bilgisiz ve ayrıca genç, toy." manalarında tanımlıyor ama bu tanım bence eksik. Kendi bildiğini mutlak zanneden, başka fikirlere kapalı, düşünmesini bilmeyen, düşünmeden hareket eden insan da bence cahildir. Bunun için eğitim sistemini suçlayabiliriz. Ezbere dayalı bir eğitim sistemi, sorgulayan ve düşünen bireyler yetiştiremez diyebiliriz ama bu kolay olan yoldur ve bu yolu da cahil insanlar çok kullanır.

Çünkü, cahil insan hiçbir zaman kendisinde suç bulmaz. Hayatlarında yanlış giden bir şey olduğunda veya pişmanlıklarında suçlayacakları birisini veya birilerini mutlaka bulurlar. Cahil insan kendini beğenmiştir. Buna karşın eğitim görmemiş olduğu için cahil addedilecek kimi insanların hayata ve insana dair olan düşünceleri, bilgileri ve onları dile getirişleri ne kadar şaşırtıcıdır. Çünkü, onlar karşısındaki insana saygılı, dinlemesini bilen ve bilgiye hürmeti olan insanlardır.

Eğitim almamış, bilgisiz insan eğer isterse eğitimini tamamlar ve cahillikten kurtulur da diplomalı cahillerden biz nasıl kurtulacağız!





12 yorum:

  1. bir ideoloji ve felsefeyi savunan biri olarak karşı tezlere verilen mücadele her anlamda meşrudur bence. bunun içinde küfür bile yer alıyorsa. çünkü ideoloji ve felsefeler dizi senaryoları değildir.anlatımlardaki kısırlık ve kabulleniş bence toplumun bugünkü aşırı duyarsızlığına hizmet etmiştir.

    YanıtlaSil
  2. Birbirimizi dinlemeyi bilseydik bugün toplum olarak bu durumda olmazdık. Ancak bazen cahillik öyle bir hal alıyor ki hiç beklemediğimiz bir anda kendimizi de o cahillerle bir olmuş ve küfür ederken bulabiliyoruz.

    YanıtlaSil
  3. Cehalet dünyanın en büyük sorunu, maalesef!

    YanıtlaSil
  4. Çok haklısınız. Asıl tehlikeli olan ve toplumu rahatsız eden, tahsil eksikliğinden kaynaklanan cehalet değil de kişilik bozukluğundan kaynaklanan cehalettir. Böyle kişiler kendilerini her yerde belli ediyor zaten ve üzgünüm ki sosyal ağlar bu kişileri daha da sinir bozucu düzeye getiriyor. Ne diyelim; Allah sosyal ağlarda iyilerle karşılaştırsın :)

    YanıtlaSil
  5. CAHiL denince, aklimiza,okuma-yazmasi olmayan, hic egitim almamis insanlar aklimiza geliyor. Halbuki, Sosyal Medyayi encok ünv.mezunlari kullaniyor. Keza Sanatci dedigimiz, medyada sürekli olarak gözönünde olan insanlarinda sosyal medyayi nasil kullandiklari ortada, yada Politikacilarin...
    Benim icinde CAHiL KiSi, hayata tek bir pencereden bakan, vizyonu dar, yalnizca kendi dogrulari olan ve baskalarini anlamaya calismayan kisi demektir....Sosyal Medyayi böylesine cahil insanlarin kullandigi bir ortamda bulunmam benim de canimi yakiyor bazen. Bu yüzden de hicbir siteye üye degilim, hicbir yere yorum ve begeni birakmiyorum. Yakin cevremdeki insanlarla sorunlar yasarken, birde Sanal alemde hic tanimadigim insanlarla mi sorun yasayacagim....
    Güzel bir haftasonu gecirmeni diliyorum Sevgili Rabia...

    YanıtlaSil
  6. Maalesef kişiler fikirlerini illa karşısındakine empoze etmek istiyorlar hep onların bildikleri doğru bunlar hep cahilliğin belirtileri ve karşı fikirlere saygı duymamak bence işlerine geliyor .En iyisi cahille cahil olma deyip bu tip kemikleşmiş kişiliklerden uzak durmayı tercih ediyorum ben ,Sevgiler sevgili Rabia Sertel paylaşım için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. Cahil cesareti dedikleri böyle bir şey işte...at gözlüğü takıp dolanan bir sürü insan...başta görüntüyle başlayıp cesaretle heryerimizi herşeyimizi eleştirmeyi kendilerinde hak görüyorlar Rabia Hn.sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Ülkemiz öyle bir kısır döngü içine girdi ki ben artık şaşırmıyorum düşüncelere, davranışlara. Her şey mübah oldu. Hırsızlar, soyguncular devlet tarafından ödüllendirilir oldu. Üstelik rant uğruna bunlara çanak tutan bir de okumuş yazmış aydın dediğimiz kesim var. Tamam cahiller tehlikeli de bu aydın kesim çok mu tehlikesiz. Bizim için geçti artık da genç nesil için çok üzülüyorum.

    YanıtlaSil
  9. asıl tehlikeli olan işte diplomalı cahiller! Dehşetle okuyorum çoğu yorumları ve bende çocuklarımın geleceğinden iyice korkmaya başladım.

    YanıtlaSil
  10. sorgulamamızdan korktular, bizi hep kendi yollarında bilgiyle donatmaya çalıştılar. Bilginin tek yoldan ibaret olduğunu sanan halkımızda ne söylendiyse onu aldı. birisi çıkıp iki entelektüel kelam etti mi onları aklına yazdı, kalabalık ortamlarda satmak için. bizim insanımız bilmeyi bildi, bilgiyi değil.

    YanıtlaSil
  11. Rabia Hanım, kanayan bir yara var memlekette. Daha biraz önce PİSA sıralamasında Türkiye 70 memleket içinde 51. sıradaymış bilgisini okudum. İnanır mısınız hiç, hem de hiç şaşırmadım ama içim cız etti, bir şeyler koptu içimde. Gelecek yıllarda 70. olacağız yani birinciliği elde edeceğiz her alanda olduğu gibi. Dolayısıyla bir söz ispatlanmıştır bu memlekette, "her toplum kendine layık yöneticilerini seçer."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sözcü'nün haberindeki PİSA 2019 sonuçlarına baktım Türkiye Fen de 51.sıradayken 39 uncu sıraya yükselmiş. Diğer kategorilerde de yükselme var ama yeterli değil demek ki. Toplumun durumu onu gösteriyor. Hayırlı akşamlar Halil Bey.

      Sil

DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Not: Gmail hesabı olmayan arkadaşlar yorum yazmak için yorumlama biçiminden anonimi seçerek yazabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...