11 Aralık 2013 Çarşamba

ELMALI KEK...Son Kalan İki Elma Olmak...

Mutfak masasının üzerindeki meyve tabağında iki elma gözüme ilişmeye görsün. Aklıma hemen elmalı kek pişirmek gelir. Elmaları, dilimlenmiş olarak kekin üzerinde hayal ederim. Anında da dolaptan yumurtaları çıkarırım, ısınsınlar diye. 



Meyve tabağı dolu olduğunda değil de tabakta 2-3 elma kaldığında bu hep böyle oluyor. Nedense, son kalan iki elmayı bir kek üzerinde değerlendirmek ben de bir tür alışkanlık haline geldi. 

Bu da benim gizemim, kendimin bile çözemediği bir gizem. Meyve tabağında kalan son iki elma olmak, bir kek üzerine dilimlenmek demek. 



Bu kekin özelliği, diğer keklerin kıvamından biraz daha koyu olmasıdır. Normal kekler boza kıvamında olurken, elmalı kek daha koyu bir kıvamdadır. Ailecek içilen bir akşam çayının yanında bir dilim kek olsun diyenler için evdeki malzemeler ile yapılacak kolay bir kek. 



Elmalı kek:

Malzemeler:

3 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 çay bardağı sıvı yağ
2 su bardağı un
1 limon kabuğu rendesi
yarım limon suyu
kabartma tozu
2 elma

Yapılışı. 

Yumurtalar şekerle mikser yardımıyla çırpılır.
Yağ ilave edilerek biraz daha çırpılır.
Un elenerek ilave edilir. Kabartma tozu ve limon suyu ve kabuğunun rendesi de ilave edilerek elle karıştırılır. 
Tepsiye dökülür. Elma dilimleri hamurun üzerine dizilir.
Fırında, 180 derecede en fazla yarım saatte üzeri kızarınca pişmiştir. 
Her ihtimale karşılık, kekin tam ortasına batıracağınız bıçak temiz çıkarsa kek pişmiş demektir. 

Afiyet olsun!






5 yorum:

  1. Harika bir kek olmuş Rabia hm ellerinize sağlık ,elma ile olan tüm tatlıları çok severim şekline bayıldım ....

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Rabia Sertel kek muazzam güzel görünüyor,geçen ben de kek yaptım tam fırına attım ki tezgahta ki elmaları görünce birden fikir değiştirdim çıkarıp fırından üzerine dilimleyiverdim keki,tarçın bu sefer serpmek lazımdı onuda öylesine üzerine serpiverdim elma keke ayrı bir lezzet veriyor canımm ellerine sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  3. Yeni rastladım :) :) Sitenize yani :) :)

    Ben de Kafa ve Ters Düz'e beklerim! :)

    YanıtlaSil
  4. Rabia! Tablo gibi olmuş... Mutlaka denemeyi hayal ettim şimdi:)

    YanıtlaSil

DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Not: Gmail hesabı olmayan arkadaşlar yorum yazmak için yorumlama biçiminden anonimi seçerek yazabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...