1 Ocak 2013 Salı

FAVA...Zeytinyağlı Kuru Bakla...

Yılın son gününde, büyük umutlar bağladığımız yeni yılı karşılamak üzere her zaman olduğu gibi ailece toplanacağız. Bu seneki yılbaşı sofrasının sahibesi kız kardeşimiz ana yemeği üstlendiği için misafir olarak bizler de çeşitli meze tabakları ile sofraya katkı yapacağız. Yemek bloglarının sayfalarında yer alan yiyeceklerden bir çoğu bizim soframızda da yer alacak ama benim hazırlayacağım Zeytinyağlı Kuru Bakla'ya hiçbir blog'da rastlamadım.



Eski bir İstanbul yemeği olan ve aile çevremizde sevilen bu yemeğin adı Fava olarak bilinir. Fava'yı severiz sevmesine de aslında günlük mutfağımızda pek yer almaz. Davet sofralarımızda, çeşit olarak bulunması ve eski bir İstanbul yemeği olması hasebiyle hatırlamak maksadıyla mutlaka pişirilir. Sofrada bulunanlar tarafından da Fava'nın mevcudiyeti her zaman memnunlukla karşılanmıştır. 

Bu yemekle ilgili çok tarif okudum ve dinledim ama bizim evde pişirildiği şekliyle herhangi bir tarife rastlamadım. Tüm malzeme çiğden konulduğu için hem sıhhi hem de pratik olan Fava'nın bu tarifini beğeneceğinizi ve bundan böyle sofralarınızda daha çok yer vereceğinizi ümit ediyorum.

Afiyet olsun...


FAVA:

Malzemeler:

2 su bardağı kuru bakla
4 su bardağı su
3 adet orta boy soğan
2/3 çay bardağı zeytinyağ
3 çay kaşığı toz şeker
2 çay kaşığı tuz
çeyrek demet dereotu

Üzeri için:

zeytinyağı
limon suyu
çeyrek demet dereotu


Yapılışı:

Kuru bakla iyice yıkandıktan sonra geceden 4 bardak suya konur. Sabah, dereotu hariç tüm malzemenin ilave edildiği tencere yüksek ateşe oturtulur. Kaynama başladıktan sonra baklalar iyice yumuşayana kadar ağır ateşte pişirilir. 

İyice ezilen baklalar el blendırı ile püre haline getirilir. İnce kıyılmış dereotu ilave edildikten sonra iki taşım daha kaynatılır.

Suyla çalkalanmış Borcam Tepsi'ye boşaltılan fava soğumaya bırakılır. Fava soğuduktan sonra üzerine zeytinyağ ve limon suyu gezdirilir. Üzeri ince kıyılmış dereotu ile süslenir.

Not: Fava'nın fotoğrafı için Google sağ olsun!!!




16 yorum:

  1. Ben de bu şekil pişiririm favayı ve biz de çok sevilir sık sık soframızda yerini alır.Sizin de ellerinize sağlık olsun ,çok güzel görünüyor favanız.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağılık canım,çok kolaymış.

    YanıtlaSil
  3. Ben de aynı şekilde pişiriyorum. Favanın olmazsa olmazı pişerken konulan kuru soğan bence ve bol zeytinyağı :) Ellerinize sağlık. Mutlu yıllar.

    YanıtlaSil
  4. Yeni yıl soframızın nadide yiyeceğiydi kendisi ayıptır söylemesi efem :)

    YanıtlaSil
  5. Favayı çok severim ama dediğiniz gibi çok sık pişmez evlerde. Bodrum'a ilk yerleştiğim zaman ora yerlileri çorbadan bira koyu pişiriyorlarve ılık ılık yiyorlardı. Çok yadırgamıştım. Sonra alıştım taze ekmeği bana bana yemeye. :)) Milas, Aydın taraflarında da üzerine bol zeytinyağında acı biberle kavrulmuş kuru soğan koyarlar. Her haliyle seviyorum ben. Sizin tarif de müthiş, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. değişik güzel mezelerimizden biridir fava ,çok severim,eline sağlık...

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağılık canım..

    YanıtlaSil
  8. Hep merak etmişimdir ve çok duymuşumdur ama hiç denememiştim tarifi defterime yazdım . Ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
  9. Elinize saglik, harika görünüyor,sevgilerimle;)

    YanıtlaSil
  10. çok severim...annem yapardı ama ben hiç denememiştim, bu tarifi deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  11. tam rakı mezesi elinize saglık

    YanıtlaSil
  12. instagram da zeytaplı tarifler e de bekleriz

    YanıtlaSil
  13. Ben sever vede yaparim.. ayrica sari mercimektende fava yaparim..

    YanıtlaSil

DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Not: Gmail hesabı olmayan arkadaşlar yorum yazmak için yorumlama biçiminden anonimi seçerek yazabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...