3 Kasım 2014 Pazartesi

SÜTLÜ TATLI...Kakaolu Sosla Kaplı...

Bizim evde yazın sütlü tatlılar pişirilir, havalar soğuyup kış geldiğinde şerbetli tatlılar sıraya girerdi. Daha sonra ne olduysa oldu mutfağımızda üç beyaz zehir bulunduğunu öğrendik. Korktuk, önce tuzu azalttık, sofralardan tuzlukları kaldırdık. İkinci zehir olan unu ve unlu gıda olarak başroldeki ekmeğin beyaz olanını terkettik, tam buğday olanını da azalttık.


Gelelim üçüncü zehire. Üçüncü zehir şekermiş! Bildiğimiz şeker. İnsanın inanası gelmiyor. Masum bir insanın cinayetle suçlanması gibi bir şey. Adı üzerinde şeker. İyi huylu bir arkadaşımızı anlatmak için şeker gibi deriz. Tatlı dil vardır, yılanı deliğinden çıkarır.  Hem de bırakın şerbetli hamur tatlılarını çayıma kattığım şekeri, beş çayının yanındaki pastayı, dondurmayı, lokumu bile unutmamı istiyorlar. Ben de cevaben; söylediğinizi kulağınız duyuyor mu? diyorum.

Diyorum da içim hiç rahat değil. Ya gerçekten şeker bu kadar tehlikeli ise. Hemen aklıma şeker hastalığı ve İnsülin geliyor. İnsüline bağımlı hasta tanıdıklarım var ve işleri hiç de kolay değil. İnsülin, pankreas tarafından salgılanan ve vücudun şekeri kullanmasına yardımcı olarak kandaki şeker seviyesini normal sınırlarda tutan bir hormon. Bu hormon kan şekerinin kandan ayrılarak hücre içine girmesini sağlıyor ve böylece kandaki şeker düzeyi azalmış oluyor.


Bu durumda aslında hepimiz insülin bağımlısı sayılabiliriz. Yani insülin olmadan yaşamımızı sürdüremeyiz. Herhangi bir sebebe bağlı olarak pankreasımız yeterli insülini salgılayamazsa dışarıdan almamız gerekiyor. Pankreasın yeterli insülini salgılayamaması, genetik olduğu gibi yaşlılık veya hareketsizlik sebebiyle de olabilir. Ailesinde diyabetli olanların genç yaşlardan itibaren şekere mesafeli durmalarında fayda var. Ayrıca, yaşamımızda durağan değil, hareketli olmamız çok önemli.


Pes! yazımın geldiği yere bende şaşırdım, kendime Pes! diyorum. Geçen hafta misafirlerim için hazırladığım sütlü tatlının tarifini vereceğim neler anlatıyorum. Ancak, dediğim gibi ailenizde diyabetli hasta varsa dikkatli olun ama kararında olduktan sonra tatlılarımızdan tamamen vazgeçmemize gerek yok;

Tabii bence!


KAKAO SOSLU SÜTLÜ TATLI

MALZEMELER:

1 LİTRE SÜT
50 Gr MARGARİN
2.5 KAHVE FİNCANI UN
1 BARDAK TOZ ŞEKER

Üzeri için kakaolu sos;

1 PAKET KAKAO
1 KAHVE FİNCANI TOZ ŞEKER
1 SU BARDAĞI SÜT

Süsleme;
HİNDİSTAN CEVİZİ RENDESİ

YAPILIŞI:

Tatlıyı pişireceğimiz tencerede yağla un kavrulur.
Karıştırmaya devam ederken yavaş yavaş süt ilave edilir.
Kaynama başlayınca şekeri konur.
Bir kaç taşım kaynadıktan sonra ocaktan alınır ve tepsiye dökülür.
Muhallebiden iki kaşık kadar bırakılan tencerede sos malzemesi devamlı karıştırılarak pişirilir.
Kakao'lu sos tepsideki muhallebinin üzerini kapatacak şekilde dökülüp, yayılır.
Soğuduktan sonra streçleyip buzdolabına kaldırılır.
Servisten önce üzerini istediğiniz gibi süsleyebilirsiniz.


AFİYET OLSUN!





11 yorum:

  1. ben de çok şeker kullanan biri olarak şekersiz çay içmeye çalışıyorum. Kesinlikle şekerin bağımlılık yaptığını söyleyebilirim. Meğer ben şekersiz çay içemiyor muşum.

    YanıtlaSil
  2. Şeker gerçekten zehir ve okudukça hiç kullanmasak hatta hiç evimize sokmasak diyorum. Ama bu pek de mümkün değil pratikte. Çocuklar dışarıda çok şekerli şeyler yiyeceğine hiç olmazsa ev yapımı ve şekeri azaltılmış şeyler yesinler diye arada sırada yapıyorum. Bu verdiğiniz tarifin hemen hemen aynısını yapıyorum, tek farkla. Üzerine çikolatalı sos yerine bisküvi kırıkları koyarak. Sizinkinin görüntüsü cezbetti yalnız beni, bir sonrakine böyle deneyeceğim:)

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık efendim. Gerçekten buradan leziz görünüyor. Acıktım sanırım :D

    YanıtlaSil
  4. Çok beğendim sütlü tatlını Sevgili Rabia şeker konusuna gelince Allah'tan şekere ve tatlıya fazla düşkün değilim, işte dediğin gibi kış mevsimi gelince tutar arada tatlı krizlerim.Rabbim hepimize sağlıklı güzel günler yaşamamızı nasip etsin inşaAllah canım eline sağlık sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  5. Allah´in verdigi hicbir nimet zararli degildir aslinda. Ama, insanoglu doganin dengesini bozdugu icin
    herseyin genleriyle oynadiklari icin yediklerimizde organlarimizin dengesini bozuyor. Eskiden insanlar
    un helvasini tereyaginda yapip yiyorlardi, pekmezden yapilan tatlilar....Simdilerde ise Gluten, glikoz diye
    yapay tatlari ne oldugu belli olmayan karisimlari herseyin icine katiyorlar. Sonrada Dr.lar sunu yemeyin bunu yemeyin diyorlar:))
    Sevgili Rabia, Harika bir tatli yapmissin, ellerine saglik.Yiyenlere afiyetler olsun....

    YanıtlaSil
  6. Bende vazgeçemiyorum şekerden....Çayı şekersiz içmek fikri bile çaydan soğumama sebeb oluyor. Sütlü tatlıları severim.Şerbetli tatlılara mesafeliyim.Ayrıca kan şekerim sürekli düşer..Valla yolda sokakta bayılmadan gezmem için şeker benim için şart...Sevgiler
    Bu arada tatlı bir harika olmuş elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. Bayanların aradıgı modeller takı ve zerafet konusunda bir numara www.mehlikam.com
    Gümüş yüzük , Gümüş Kolye , Gümüş bileklik , Gümüş küpe , Ücretsiz kargo 1 yıl garanti 7 gün içinde iade fırsatı'dahil her türlü ulaşım imkanı var her tür çeşit gümüş taki aksesuar çeşiti mevcuttur. Bulunmadıgı taktirde üretmekde
    mümkümdür Detaylı bilgi için:0533 013 80 26

    YanıtlaSil
  8. Şöyle genel olarak baktığımızda her şey yasak....Her şey sağlıksız.... Hadi sebze meyve diyelim... Onlarında pek çoğu içinde şeker barıdırdığından dolayı onlar da yasak.. Ben de kendimce sorguladım ve yine kendimce bir çözüm yolu buldum: Eskiden olduğu gibi, anne eli değmiş, evde bulunabilen malzemelerle pişirilmiş, belirli miktarda tüketilmiş her besin normaldir, sağlıklıdır.... Doktor tavsiyesi ile yasaklanmış olanlar hariç... Ciddi hastalıkları göz ardı edemeyiz elbette.
    Tatlınız da çok güzel olmuş.. Tam bir yaz tatlısı. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Yazınızı okumadan kazandibine benzettim. Evet o zarar bu zarar ne yiyeceğimizi şaşırdık. Şeker Torku şeker tek tamamen şeker kamışından yapılan şekermiş ben onu kullanıyorum artık Sırf şeker de değil birçok ürünü var. Gene de sütlü tatlılar daha masum . Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Çok lezzetli ve mükemmel görünüyor tamda sevdiklerimden bir tanesi sütlü ve hafif tatlı ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Dediğim gibi azı karar çoğu zarar.

      Sil

DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Not: Gmail hesabı olmayan arkadaşlar yorum yazmak için yorumlama biçiminden anonimi seçerek yazabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...