24 Eylül 2019 Salı

Sütün Yararı ve Süt Tüketimi Üzerine Biraz Konuşalım

Starbucks'ta kahve sırasında beklerken siparişlere kulak kesildim biraz. Bir tanesi içeceğini yağlı sütle isterken, üstünde taytı, kolunda spor çantasıyla sporda ne yaptığını yanındaki arkadaşına detaylı olarak anlatan hanımefendi ise yağsız sütlü Americano istedi. Düşündüm düşündüm, ne ara bu kadar çeşit çıktı? Sahi eskiden bu kadar süt çeşidi mi vardı?


Yağlı süt, yağsız süt, badem sütü, soya sütü, organik süt derken çeşitler artıyor da artıyor. Artıyor ama biz bilinçli mi tüketiyoruz? Yağlı sütle yağsız süt arasındaki farkı örneğin, ne kadar biliyoruz?

Yağlı Süt, Yağsız Süt, Yarım Yağlı Süt...
Belki siz de dikkat etmişsinizdir, marketlerde gördüğümüz sütler, yağ oranlarına göre 3 farklı şekilde sunuluyor:

Tam yağlı sütler: Yağ oranı azaltılmamış, enerji miktarı korunmuş sütlerdir. Tam yağlı sütler, %3 ila %3,4 oranında yağ içerir.
Yeterli ve dengeli beslenme için yeterli miktarda yağın da gıdalarla birlikte alınması gereklidir. Süt yağı önemli bir enerji kaynağıdır. Aynı zamanda laktozun en iyi şekilde kullanımını ve vücut için gerekli olan A, D, E, K vitaminlerinin taşınmasını sağlar.

Yarım yağlı sütler: Yarım yağlı sütler, tam yağlı sütteki yağın azaltılması ile, hiçbir koruyucu katkı maddesi kullanılmadan üretilir. Yarım yağlı sütler genellikle %1 - %2 oranı arasında yağ içerir.

Yağsız/ekstra light sütler: 0,15% ve altı  yağ oranına sahip sütlerdir. Normal sütten daha az kaloriye sahip olduklarından, özellikle kilo kontrolü amacıyla kullanılır ve kalp-damar hastalarının tercih etmesi önerilmektedir.


Light Süt Ürünleri Sağlığa Zararlı mı?
Geçenlerde bir arkadaşım, light sütün zararlı olduğuna dair bir şeyler duyduğunu söyleyince başladım araştırmaya. Çünkü light sütün zararlı olduğu şehir efsanesi, sütle ilgili doğru bilinen yanlışlar arasında başı çekiyor neredeyse. Ben de bu yüzden bayağı bir kaynak okudum, hepsi de aynı şeyi söylüyordu; hayır, light süt zararlı değil. Sütteki "light" ibaresi, sütün içindeki enerji değerinin diğer süt ürünlerine göre az olduğunu göstermek için kullanılıyor.

Siz Hangi Sütü Tercih Etmelisiniz?
Bu kişiye göre değişken bir durum. Dolayısıyla bir rahatsızlığınız yoksa veya doktorunuz tarafından uyarılmadıysanız, kilo koruma veya kilo verme gibi bir amacınız yoksa normal yağlı yani tam yağlı süt tüketebilirsiniz. Ancak doktorunuz uyardıysa, bir rahatsızlığınız varsa veya kilonuza dikkat ediyorsanız, kalori hesabı yapıyorsanız yarım yağlı veya yağsız sütleri tüketebilirsiniz.

Bir boomads advertorial içeriğidir.


14 yorum:

  1. ne kadar doğru bilemiyorum ama nerede duyduğumu da hatırlamıyorum yarım yağlı sütün kalsiyum oranının daha yüksek olduğunu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok haklısınız. Bende de öyle bir bilgi var. Kalsiyum ihtiyacı için yağsız süt öneriliyordu. Sebebini araştırmak lazım. İyi akşamlar, hoşçakalın...

      Sil
  2. Ne güzel bir konuyu ele almışsınız, ben genelde yarım yağlıyo tercih ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız yararlı bir konu ama bana ait değil. Bu bir reklam yazısıdır. Yazının sonundaki 'Bir boomads advertorial içeriğidir.' ifadesi reklam olduğunu belirtiyor. Sevgiler...

      Sil
  3. Faydalı bir tanıtım olmuş.
    Şimdilik tercihimiz tam yağlı sütten yana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, çok fazla bir kilo sorunumuz yok ise ben de tam yağlı sütten yanayım.

      Sil
  4. Herkesin bilmesi gereken bir konu. Kulaktan dolma biliyoruz çoğu şeyi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birilerinin anlatması bize kolay geliyor. Halbuki, kendi sağlığımız için bazı şeyleri araştırıp, öğrenmemiz lazım.

      Sil
  5. süt hergün içerim amerikano nefis yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süt içenlerdensiniz! hem de her gün. İyi, afiyet olsun :)

      Sil
  6. Yağlı süt en lezzetlisi ama muhallebi yaparken yarım yağlı süt, diyet yaparken light süt.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aklım yattı yazdıklarınıza. Uygulamaya çalışacağım. Teşekkürler...

      Sil
  7. Kızımda laktoz hassasiyeti olduğu için uzun zamandır süt tüketmiyorum ama tercihim yağlı sütler olurdu. Light ürünlere inanmıyorum ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun. Besin maddelerine olan hassasiyet önemli ama bazen yaş ilerledikçe o hassasiyet kalkabiliyor. Sizin ki de geçer inşallah.

      Sil

DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Not: Gmail hesabı olmayan arkadaşlar yorum yazmak için yorumlama biçiminden anonimi seçerek yazabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...