11 Ekim 2019 Cuma

SAKIZLI MUHALLEBİ...Damla Sakızlı...Sütlü Tatlı...

Yaz mevsimini şehir dışında, köylere yakın yerlerde geçirenlerin en büyük şansı taze süt bulma imkanıdır. Sabah ve akşam olmak üzere günde iki defa sağılan sıcacık, taptaze sütün varlığı şehirli insanlar için adeta bir mucizedir. Sütün illa da kaynatılacağına inanmasak hemen oracıkta, yeni sağılmış sütten birer bardak taze taze içmek gelir içimizden. Ah o endişeler! yapmak istediğimiz bir çok şeyden bizi alıkoyan, mahrum eden vesveselerimiz. Ne olur, ne olmaz sonunda pişman olmaktansa diyerek gem vurduğumuz isteklerimiz.


Yaz boyunca köye gidip, bizzat satın aldığımız veya kapımıza kadar getirilen taze süt biz şehirde oturanlar için o kadar kıymetli ki az ile yetinmek mümkün değil. Hele sabah saatlerinde gelen taze sütün ocakta kaynarken ortalığa yayılan kokusu yok mu? Kahvaltı sofrasına birer bardak sütün ilavesi güne mutlu başlamaya yeter de artar bile. Yaz bitip de şehre döndüğümüzde böyle taze sütü nereden bulacağız endişesi ile yaz boyunca tüm komşularımızla evlerimizde her zaman bol süt bulundurmaya özen gösteririz.

Evde her zaman süt bulunması iyi güzel de bu sütlerin de tüketilmesi lazım. Bunun için de evlerde mutlaka yoğurt mayalanır. Bir kısmı çocukların içmesi için ayrılır. Sonra sıra gelir sütlü tatlılara. Hatta, şerbetli tatlıların şerbetlerini de sütle hazırlıyorum. Bu şekilde hem bol bol taze süt tüketmiş hem de tatlıların lezzetine lezzet katmış oluyorum. Bizim evde sütlü tatlı pişirmek istediğimde ilk aklıma gelen tatlı Sütlaç'dır. Bir nevi aile geleneği. Sülaleden gelen sütlaç sevgisinin bizlere miras kalmasıyla oluşmuş bir gelenek.


Bu yaz yine sütlaç pişirmek için mutfağa girdiğimde sütlaçtan bıktığımı farkettim. Farklı bir tatlı pişirmek için tarifleri sakladığım ufak dosyamı karıştırmaya başladım. Kimin tarafından yazıldığı belli olmayan, kimbilir ne zaman, hangi gazeteden kesilmiş bir gazete kupürü üzerinde Sakızlı Muhallebi başlıklı bir tatlı tarifi buldum. Bebek maması diye bizim evde küçümsenen muhallebiyi pişirmeye karar verdim. Damla sakızlı olduğuna göre beğenileceğini düşündüm.


Hakikaten de öyle oldu. Bir sütlü tatlı ancak bu kadar rayihalı bu kadar lezzetli olur. Şimdiye kadar küçümseyip, pişirmemek bizim kaybımız. Bu lezzetten mahrum kalmışız. Siz de bizim gibi muhallebi hakkında ön yargıya sahipseniz vazgeçin ve tez vakitte aşağıda yazdığım tarifi uygulayın. Pişman olmazsınız.



DAMLA SAKIZLI MUHALLEBİ:


MALZEME:

1 Litre Süt
1 Su Bardağı Toz Şeker
1 Çay Kaşığı Damla Sakızı (ince dövülmüş)
Yarım Su Bardağı Nişasta (mısır nişastası kullandım)


YAPILIŞI:

Evvela nişasta bir kase içerisinde yarım bardak su veya süt ile eritilir.
Süt ve toz şeker bir tencereye alınır, orta ateşte karıştırılarak şekeri eritilir.
Kaynama başlayınca evvela incecik dövülmüş damla sakızı eklenir.
Damla sakızı ile karıştıktan sonra eritilmiş nişasta ilave edilir.
Kıvam alıncaya kadar devamlı karıştırılarak kısık ateşte pişirilir.
Koyulaşan muhallebi, göz göz olunca ateşi kapatılır
Daha önce suyla çalkalanmış kaplara kepçeyle taksim edilir.
Muhallebiler ılınınca buzdolabına kaldırılır
Servis edileceği zaman tarçın ve hindistan cevizi rendesi ile süslenir.

Afiyet olsun!




27 yorum:

  1. Elinize sağlık,muhallebi en sevdiğim tatlıdır.Hele rahmetli anneannem yapar bi de sıyıralım diye dibini tuttururdu.O ne güzel tattı..
    Damla sakızlı muhallebi de güzel oluyor, ellerinize sağlık, bu gün bende muhallebi yapsam:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu size bu lezzetten haberdarsınız. Anneannenize Allah'dan rahmet diliyorum. Sevgilerimle...

      Sil
  2. Sakız temin edip yapayım, canım istedi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canın istemesi önemlidir. Vücudunuzun ihtiyacı var demektir. İhmal etmeyelim. Şimdiden afiyet olsun...

      Sil
  3. Kardeşim çok sever sütlacı. Annem her süt aldığında o sütlaç isterdi, ben bisküvili pasta isterdim :-)

    Muhallebiyi de severim ama ben olsam içine biraz kakao da eklerdim. Her tatlıda illaki kakao olsun istiyorum :-) Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evde pişen sütlü tatlılar içinde sütlaç bir numaradır. Kime sorsak aynı şeyi söyler ama insan değişiklik de istiyor. Kakao meselesine gelince aklımı okuyorsunuz. Bundan sonraki muhallebiyi kakaolu pişirmeyi düşünüyordum. Sevgilerimle...

      Sil
  4. Damla sakızın aroması lezzeti tek kelime ile muhteşem bir tat neye katılsa enfes lezzet katıyor eline sağlık arkadaşım afiyet şifa olsun sizlere darısı başıma ben de en kısa zaman da yapmak istiyorum,sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler vişnap hanım. Size de şimdiden afiyet olsun. Sevgiler...

      Sil
  5. Damla sakızını 2010 yılında Cunda adasında keşfettim. İlk olarak kahvesine, sonra dondurmasına vuruldum. Çocukluğumuzdan bu yana bildiğimi sandığımı bu aroma meğer nasıl güzel bir şeymiş inanamadım. İstanbul Sirkeci'deki Hafız Mustafa tatlıcısında yediğim Damla Sakızlı Muhallebiden sonra ilk hayatımda yaşamadığıma boş boş gezip tozduğuma kanaat getirdim:) Ne iyi ettiniz de hatırlattınız. İlk fırsatta Sirkeci yapmak şart oldu Rabia hanım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Taner bey Benim için de Hafız Mustafa'ya gitmek inşallah nasip olsun. Çünkü, muhallebilerimizi karşılaştırmak isterim. Hem de bu vesileyle hoş bir nostalji gezisi olur. Teşekkürler, esen kalın...

      Sil
  6. Muhallebinin damla sakızlı olması değerini 2 kat arttırıyor bence. Tarif için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Bilhassa tatlılarda aroma çok önemli. Dediğiniz gibi lezzetini kat kat arttırıyor. Sevgiler...

      Sil
  7. çok iştah açıcı gözüküyor, ellerinize sağlık. birde damla sakızı girmiş işin içine ki off diyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Belli ki sütlü tatlıları seviyorsunuz. Bu tatlının lezzeti gerçekten güzel ama esas sevdiğim tarafı pişirmesi çok kolay. Sevenlere, pişirip yiyenlere afiyet olsun. Esen kalın.

      Sil
  8. Damla sakızlı muhallebiyi hiç denemedim. Guzel görünüyor. Elinize saglik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok değil bir çay kaşığı damla sakızının rayihası muhallebinin lezzetini eşsiz kılıyor. Deneyin derim. Teşekkürler, esen kalın...

      Sil
  9. Damla sakızlı herşeyi çok severim elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Derya hanım. İlk defa denedim ama bende çok sevdim :)

      Sil
  10. Damla sakızına bayılırım, çok lezzetli görünüyor. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Galiba sütlü tatlıları çoğumuz seviyoruz. Ziyaretiniz için teşekkürler, esen kalın...

      Sil
  11. Teşekkür ederim XHayat, yazdıklarımı beğendiğinize sevindim. Sütlaç'tan bıktım derken, pişirmekten sıkıldım manasında demek istedim. Ara verip muhallebi pişirdim. İyi de oldu. Tavuk göğsü benim de sevdiğim bir tatlıdır. Favorim ise dondurmalı Kazandibi'dir. Benden de sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. yenilmez mi bu güzellik, en sevdiklerimdendir. ellerinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Halil Bey, gerçekten de sakızın rayihasıyla enfes bir lezzet oldu.

      Sil
  13. Bene muhallebiye bayırlırım bir de damla sakızlı ellerinize sağlık tavuk gögsü sütlaç ya aklıma geldi şimdi bunlar gerçi sütlacı bol tüketiyorum ama sizin tatlıyı da yapalım bayıldım çok güzelde tarif etmişsiniz yapamazsak artık suç bizde teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim HürPost. Sevdiğimiz için severek pişirdiklerimizi severiz. Onların kötü olması mümkün değildir.

      Sil
  14. Rabia hanım, sunum harika olmuş. Damla sakızını seven annem için özellikle yapacağım bu tarifinizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Emel hanım. Siz daha iyilerini pişirirsiniz. Annenize selam ve sevgiler, sağlıcakla kalın...

      Sil

DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Not: Gmail hesabı olmayan arkadaşlar yorum yazmak için yorumlama biçiminden anonimi seçerek yazabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...