29 Kasım 2014 Cumartesi

CEHALET...Cahilliğin Karanlığında...

Bir çoğunuz gibi benim de Facebook'da kişisel bir hesabım var. Bende herkes gibi paylaşılan bilgi, haber veya fotoğraflardan ilgimi çeken olursa yorum yapmak istiyorum ve ister istemez diğer yorumları da okuyorum. Ve çoğu zaman öylesine dehşet içerisinde kalıyorum ki kendimi o kişilerin arasında görmek zül geliyor. Beni insanlardan soğuttukları gibi geleceğe dönük ümitlerimi de söndürüyorlar. Çünkü, kimse kimsenin fikrine saygı duymuyor. Herkesin kendi zat-ı alileri gibi düşünmesini istiyorlar. En iyisini, en doğrusunu kendilerinin bildiğine inanmışlar, adeta iman etmişler.




Anlıyorum ki; sosyal ağlarda paylaşılanlar kendi bildiğimiz ve bellediğimiz fikirlerin dışında ise bize ters geliyor ve aklımız almıyor. Çünkü, okuduklarımızı düşünüp, tartıp, eğrisi-doğrusuyla bir yere oturtamıyoruz. Dolayısıyla, bize ters gelen hiçbir paylaşımı olgunlukla karşılayamıyoruz ve hiç düşünmeden hücum ediyoruz. Hem de bin bir hakaretle.

Bu durumu ancak cahillikle açıklayabiliyorum. Türk Dil Kurumu, cahil insanı "Eğitim görmemiş, bilgisiz ve ayrıca genç, toy." manalarında tanımlıyor ama bu tanım bence eksik. Kendi bildiğini mutlak zanneden, başka fikirlere kapalı, düşünmesini bilmeyen, düşünmeden hareket eden insan da bence cahildir. Bunun için eğitim sistemini suçlayabiliriz. Ezbere dayalı bir eğitim sistemi, sorgulayan ve düşünen bireyler yetiştiremez diyebiliriz ama bu kolay olan yoldur ve bu yolu da cahil insanlar çok kullanır.

Çünkü, cahil insan hiçbir zaman kendisinde suç bulmaz. Hayatlarında yanlış giden bir şey olduğunda veya pişmanlıklarında suçlayacakları birisini veya birilerini mutlaka bulurlar. Cahil insan kendini beğenmiştir. Buna karşın eğitim görmemiş olduğu için cahil addedilecek kimi insanların hayata ve insana dair olan düşünceleri, bilgileri ve onları dile getirişleri ne kadar şaşırtıcıdır. Çünkü, onlar karşısındaki insana saygılı, dinlemesini bilen ve bilgiye hürmeti olan insanlardır.

Eğitim almamış, bilgisiz insan eğer isterse eğitimini tamamlar ve cahillikten kurtulur da diplomalı cahillerden biz nasıl kurtulacağız!





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...