14 Haziran 2016 Salı

ZEYTİNYAĞLI İÇ BAKLALI ENGİNAR...Muhteşem İkili...

Mevsimindeyiz ya ardarda yeniden yeniden enginar pişirme günlerindeyim. Biri bitiyor, yenileri alınıyor ve farklı tariflerle pişiriliyor. Zannedersiniz ki, enginar festivali var da yer gök enginar olmuş. Sebze pişirmek istediğim zaman gözüm sadece enginar tezgahlarında. Bu daha ne kadar sürecek bilmiyorum ama bir an önce bitse iyi olur. Çünkü, yaz sebzeleri burnumda tütüyor. Her defasında son bir defa daha diyerek enginar tezgahına yöneliyorum. Yok yok! hakikaten bu son olsun.


Madem ki son defa pişiriyorum yine annemin usulünde olsun istedim. İyi ki de öyle düşünmüşüm zira iç baklalı enginarı özlemişim. Şu anda bu sayfada ziyaretçi olanlar yani tarifimi merak edip gelenler mutlaka enginarı sevenlerdir. Ancak, enginarı sevmeyen ve asla yemem diye direten çok insan var maalesef.

Vitamin ve mineraller açısından çok zengin olan Enginar, bir çok organımıza sağladığı yararlar ile de baş tacı edilecek bir sebzedir. İlkbahar ve yaz mevsimi süresince, bir rivayete göre yaşımız sayısınca enginar tüketmek vücudumuzda kış boyunca biriken nikotin, alkol ve yağın vücuttan atılmasını sağlamaktadır. Enginarın sayılamayacak kadar çok olan faydalarını öğrenmek isteyenler için Google nasıl olsa hizmetimizde diyerek geçiyorum tarifime.


ZEYTİNYAĞLI İÇ BAKLALI ENGİNAR:

MALZEMELER;

6 adet Çanak Enginar
250 gr. İç Bakla
1 adet Soğan
2 bardak Su
1 çay bardağı Zeytinyağı
Tuz, Şeker
Dereotu

YAPILIŞI;

İç baklaların kabukları soyulur, yemeklik doğranmış soğanla birlikte tuzla hafifçe ovularak tencerenin dibine yayılır.
Üzerine çanak enginarlar yerleştirilir. Toz şekeri serpilir, suyu ve yağını verdikten sonra üzerine tabak kapatılır.
Tencerenin kapağı da kapatıldıktan sonra orta ateş üzerine oturtulur.
Tencereden gelen sesler ile kaynama başladığı anlaşılınca ateşi kısılır.
Kısık ateşte suyunu çekip, yağına kalıncaya kadar pişirilir.
Yemek tenceresinde soğumaya bırakılır.
Soğuyan enginarlar çıkarılıp, servis tabağına yerleştirilir.
Enginarların üzerine soğanlı iç baklalar taksim edilir
İnce kıyılmış dereotu ile süslenen yemeğimiz servise hazırdır.

Afiyet olsun!





7 yorum:

  1. Hayırlı Ramazanlar Rabia hanım İzmir li olarak enginarı sever yemeğinide yaparım buralara gelene kadar tazeliği pek kalmasada buldum mu hemen alırım baklalısıda çok leziz olur elinize sağlık afiyetle.

    YanıtlaSil
  2. Hem pişirme yöntemi, hem servis tarzı iştah açıcı. Elinize sağlık.
    Enginarın karaciğer rahatsızlıkları için çok yararlı olduğunu biliyorum.

    YanıtlaSil
  3. Of Rabia, bu ikiliye var ya biterim:)
    Pişirme yöntemimizde biraz farklılık var.
    Ben ayrı ayrı pişirdikten sonra bir araya getiriyorum.
    Ve sahiden bu yemeği çok seviyorum.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba ;
    Geçen sefer garnitürlü idi içinize sinmese de ... Sonunda sevdiğiniz gibi , miiissss...
    Ben de bu akşam iftarda yedim ama garnitürlü ... İç bakla güzel bulamadı annem ...
    Emeğinize ellerinize ve gönlünüze sağlık
    Huzurlu ve keyifli akşamlar

    YanıtlaSil
  5. Enginar sevilmez mi kii :)) ellerinize sağlık hayırlı ramazanlar :)

    YanıtlaSil
  6. Valla paylaşımınız için çookkkk teşekkürler. Dün ilk defa aldım denedim. Harika lokum gibi oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Serpil hanım, görevimiz. Deneyip, beğenenlerin yorumları hepsine değiyor. Ziyaretin ve yorumun için ben teşekkür ederim :)

      Sil

DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Not: Gmail hesabı olmayan arkadaşlar yorum yazmak için yorumlama biçiminden anonimi seçerek yazabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...