4 Eylül 2013 Çarşamba

KUDRET NARI...Yara ve Yanıkların İlacı...

Yıllar önce bir yaz mevsiminde yazlık evimizde ufak bir yanık canımı acıtmıştı da olaya tesadüfen şahit olan komşumuz beklememizi söyleyerek koşup gitmişti. Dönüp geldiğinde elinde küçük bir kavanoz tutuyordu. Beraberinde getirdiği ucu pamuklu çubuğu kavanozun içine batırarak renksiz, koyu kıvamlı bir sıvıyı kolumdaki yanığın üzerine bolca sürdü. Ertesi günü bir daha sürdükten sonra yanığın yerini ara ki bulasın.


Kudret Narı'nın olgunluk hali
Bu yaz başında, aynı komşunun evinin önünde ayaküstü hal-hatır sorarken bahçe kapısının üzerindeki Mor Salkım'ın içinde kaybolmuş bir sarmaşık bitkiyi işaret ederek "Kudret Narı" dedi. 


Kolumdaki yanığı iyileştiren, en önemlisi de yanık izini yok eden ilacı hatırladığım için bitkiyi ilgiyle incelemeye başladım. İp inceliğinde gövdesi, el ayası biçiminde yaprakları olan gösterişsiz, sarmaşık bir bitkiydi. Arkadaşım, karpuz çekirdeğine benzer koyu kan kırmızısı renkli taneleri avucuma bırakırken, "Bu çekirdekler Kudret Narı tohumları, fazla derine olmasın, bahçenin uygun yerlerine ek" dedi.



Kudret Narı Turuncu rengiyle olgunluğa doğru
Sarmaşık bir bitki olduğu için uygun yer olarak, bahçe kapısının üzerini taç şeklinde kaplayan Hanımeli'nin dibine, toprağın bir-iki santim derinine tohum/çekirdekleri gömdüm. Akşam saatlerinde, güneş çekildikten sonra her gün bahçeyi sularken Kudret Narı tohumlarını ektiğim yerlere de bol su verdim. Haftasına kalmadı her bir tohum ince ip gibi bir gövde olup, yemyeşil yaprakları ile toprağın üzerinde kısa boylarıyla belirdiler.


Kudret Narı'nın renk değiştirmeye başlaması.
Bir ay sonra da Hanımeli'nin gövdesinden doğru boy atıp, çiçeklendiler. Sarı çiçekleriyle bahçemizin diğer renklerine katıldılar. Annemin hatırladığına göre, bu bitki eskiden her evde pencere kenarı veya balkonlarda saksı içerisinde yetiştirilirmiş. Yazımın içerisinde bitkinin büyüme evrelerinin fotoğraflarını ekledim ki meyveyi daha iyi tanıyasınız diye.


Kudret Narı'nın yeşil renkli hali
Google'a Kudret Narı yazdığınız anda çok çeşitli, hem de işin uzmanlarınca hazırlanmış sayfalarda gerekli bilgileri fazlasıyla bulacaksınız. Benim bu sayfalarda anlatmak istediğim ise Kudret Narı bitkisini tanıtmak, bildiğim ve yaşadığım tecrübeden yola çıkarak; yanıklardaki mucizevi etkisini sizinle paylaşmak. 



Kudret Narının küçük sarı çiçekleri
İlk fotoğraf da görülen olgun meyveyi çekirdeklerinden temizledikten sonra (çekirdekleri ertesi sene yeni meyveler yetiştirmek üzere saklıyoruz) ufak parçalara ayırarak bir kavanozun içine koydum, üzerine çıkacak kadar da halis zeytinyağını ilave ettikten sonra ilaç olabilmesi için en az 6 ay bekleyeceği serin bir yere kaldırdım. 


Kudret Narı, zayıf gövdesi ile Hanımelinin kalın gövdesine tutunmuş boy atıyor
Altı ay sonra ilacımız kullanıma hazırdır ama biz yine de yanıklara karşı tedbirimizi elden bırakmayalım. 






22 yorum:

  1. çok güzel resimler. bayağı güzel bir çalışma yapmışsınız. insan yazmaya başlayınca konular kendiliğinden oluşuyor değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Serpil Hanım, gerçekten öyle...günlük hayat deyip, geçmemek lazım. Hele ki, yazlık yerlerde değişik yörelerin insanlarıyla farkında olmadan yeni yeni şeyler öğreniyoruz. Bilgi dağarcığımız genişliyor.
      Ben de bu sayfalarda paylaşıyorum :)

      Sil
    2. Merhaba oğlumun yüzüne il 33 sigil ilaci değdi ve yuzu yanık oldu cok üzülüyorum bu kudret narini en doğal nerede bulabilirim yardimci olurmusun7z lutfen okuyunca cok umutlandim🤲🙏

      Sil
    3. Merhaba. Kudret narını, pazarlarda bol miktarlarda satılırken görüyorum. Ancak ilaç olmaları zaman alır. Siz en iyisi aktarlarda veya marketlerde kavanozlarda satılan hazırını alabilirsiniz. Kolaylıklar diliyorum, geçmiş olsun.

      Sil
  2. harika görünüyorlar ellerine emeğine sağlık ablacığım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim! Ülkü'cüğüm sen buralara uğrarmıydın :))
      Beğendiğine sevindim, İltifatlarına teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Evet kudret narı süper birsey.Kudret narı ne kadar eskiyse yanıkları iyileştirme süresi o kadar kısalıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel,önemli bir bilgiyi paylaşarak, yazıma katkı yaptınız.
      Ziyaretiniz ve yorum için teşekkürler :)

      Sil
    2. sakın kudret narı gibi bi hata yapmayın yanık için yaraya yapışıyor kuruyunca. sonra onu çıkarmaya çalıştığımda deriyi kaldırıyor ticari amaç güdüpte iyi şeyler yazanları Allaha havale ediyorum.

      Sil
  4. Merhabalar kudret narını ilk rahmetli dedem de görmüştüm çocuktum o zamanlar bir kavanoz için de bahçede gölgelik kısım da asılı dururdu.Gerçekten çok faydalı bir doğal ilaç böylesine faydalı bilgiyi paylaştığın için çok teşekkürler Rabiacığım emeklerine sağlık olsun sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukluğumuzdan beri kulağımda olan bir bilgiydi sadece, ne görmüşlüğüm ne de denemişliğim vardı, ta ki...anlattığım gibi.
      Ziyaretin ve güzel yorumun için teşekkürler...

      Sil
  5. Ben de paylaştım geçen gün. Bizim evde de eksik olmaz hiç. Her sene mevsiminde mısır çarşısına gider, bir sürü alırım, hazır hale getirip çocuklara, dostlara dağıtırım. Bu güzel ve faydalı paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de artık evden eksik etmeyeceğim. Yıllandıkça da etkisi artıyormuş.
      Ben teşekkür ederim, ziyaretiniz ve yorumunuz için :)

      Sil
  6. Rabia hanım merhaba uzunca zmandır sizin isminizi kendi kendime zikrediyorum -ben çok ihmal ettim Rabia hanımı-diye diye şu zaman geldi biran önce okumak istedim ilk yazınızı yani yanığın izini yok eden kudret narı gerçekten çok şaşırtıcı ayrıca çok geçmiş olsun..ve şu andan itibaren yazılarınızı geçmişde dahil olmak üzere okuyacağım selam ve sevgilerimle (affedin lütfen)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Gülçin :) Merhaba, hoş gelmişsin :) Ne iyi etmişsin. Sıcacık, içten yorumunu okuyunca çok mutlu oldum. Yaz aylarında hepimiz arkadaşlarımızı ihmal ettik. Şimdi de yazlıklardan, tatil seyahatlerinden dönenlerle tekrar buluşma zamanı. Sağlıklı, mutlu ve başarılı bir kış mevsimi dileğiyle, sevgiler...

      Sil
  7. Kudret narı birinci derece; ülser, reflü veya sindirim sistemindeki rahatsızlıkları çok iyi tedavi eder. Bir de Japonya'da üniversitede kanser hücrelerinin yayılımını durdurduğuna dair bilgilere erişilmiş. Yalnız, konu hala araştırılıyor.
    Sevgilerimle.:)

    YanıtlaSil
  8. kudret narı özellikle yanık tedavisi için birebir. babamın ayağına kaynar su döküldü hastaneye gittik önce tedavi sonra ancak estetik cerrahi olur dediler. kudret narı kullandık şimdi hangi ayağı yanmıştı belli değil. yalnız yara üzerinde kurumaması gerekiyor bolcana sürüp sonra da üzerini gazlı bezle kapatın her gün yenileyip tekrar kudret narı ile pansuman yapın.

    YanıtlaSil
  9. Ben kil dönmesi oldum ama yaran kapanmadı kudret narıyla melhem yapsam iyi gelirmi 5 6 kutu antibiyotik içtim enfeksiyonun geçmedi bu konuda bir bilginiz varmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kudret Narı'nı yanıkta kullandım ve netice hayranlık uyandırıcı. Ayrıca, açık yaralarda bilhassa mide ülserinin tedavisinde kullanılıyor. Benim bildiğim bu kadar. Sizin rahatsızlığınız için doktorunuz mutlaka uygun tedaviyi yapmaktadır. Sabırlı olmak gerek. Geçmiş olsun...

      Sil
  10. Yanık üzerine sürdüğümüzde kaç dakika yada saat bekletiyoruz

    YanıtlaSil
  11. son dönemlerde şifası çok olduğu popüleretesi epeyce artmış olup yetiştirme oranıda yükseldi ayrıca iç organlarda ki yaralar için de tüketildiğini duymuştum ama araştırmak gerekli tab, kudret narı bilgilendirmesi için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yedi yıl olmuş, zaman ne kadar da hızlı geçiyor. Küçük kavanoz hala duruyor. Durdukça daha da etkili olurmuş. Son dönemlerde popüler olduğunu bilmiyordum. İç organlar dersek yanlış olur. Mide ülserine iyi geldiğini biliyoruz.

      Sil

DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Not: Gmail hesabı olmayan arkadaşlar yorum yazmak için yorumlama biçiminden anonimi seçerek yazabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...