14 Ağustos 2013 Çarşamba

KURU KAYISI REÇELİ...Sanki Ballı Lokma!

Hiç abartmıyorum! gerçekten her biri ballı lokma. Fazla değil bir tanesini ağzınıza attığınız anda damağınız bu lezzet karşısında neye uğradığını şaşırıyor. Bir tane daha, bir tane daha diye inliyor. Ama olmaz ki; şeker zararlı, şeker zararlı diye tekrarlayarak kendini durdurmaya çalışıyorsun. Ama ne fayda, çok seri bir hareketle ikinciyi de ağzına atıveriyorsun. O an sırtı yere gelmiş güreşçiden hiç farkın yok. Tuş...kendin, kendine karşı yenildin.




Kış mevsiminde kuru kayısıyı evden eksik etmeyiz. Kâh güneşte kurutulmuşunu, kâh kükürtle sarartılmışını, farketmez. Yeter ki kayısı olsun. Suda bekletip şişirttiğimiz kayısıları canımız tatlı çektiği zaman sade veya yoğurtla tüketiriz. Kış bitti, yaz geldi ama ben eski alışkanlıkla yine bir -tabak- paket almış, gelmişim. Yaz mevsiminde tebdil-i mekan eylediğimiz için ritüeller de değişiyor. Baktım, kayısılara elini süren yok. Sahur için pilav makarnanın yanına hoşafını mı yapsam, tatlısını yapıp iftar sofrasına çeşit mi katsam diye gönül gezdirirken reçelini kaynatmaya karar verdim. 

Daha önceki yıllarda yaz mevsiminde taze kayısıdan reçel yapardım, hem yazın kahvaltı sofrasında çeşit olur, hem de kış mevsimi için saklardım. Ama kuru kayısıdan reçel yapmışlığım yoktur. Pakette ki 400 gr. kuru kayısı miktarı da gözüme az göründü ama yine de denemeye karar verdim.




Kayısıları bir güzel yıkadım ve geceden bol suya yatırdım. Sabah, tencerenin kapağını açtığımda ne göreyim; kayısılar suyu çekmiş her biri iri iri, taze sulu kayısılardan hiç bir farkları yok. Reçeli kaynatacağım tencereye iki bardak su ile dört bardak toz şekeri kaynamaya bıraktım. Şeker eriyene kadar karıştırdım. Daha sonra, kaynama başlayınca ateşi kıstım. 

Kısık ateşte şurubun rengi zeytinyağ rengini alınca suyundan süzdürerek çıkardığım kayısıları ilave ettim. Kayısılar pişip, suyu da kıvam alınca bir kahve kaşığı kadar limon tuzunu ve yarım taze limon suyunu da ilave ettim. Reçelimi bir iki taşım daha kaynattıktan sonra ateşi kapattım. 


Kahvaltı sofralarımızın renkli lezzeti, tatlı krizlerimizin kurtarıcısı reçellerimiz içinden bir tanesini daha sizlerin beğenisine sunmakla iftihar ediyorum. 

Afiyet olsun!!!






9 yorum:

  1. Ara sıra kaçamaklar olacak elbet Rabia Hanım :) ben de yeminimi bozuyorum ne yapayım öyle güzel şeyler yapıyorki kızım :) tarifiniz mükemmel olmuş denemek lazım ilk fırsatta. Teşekkürler. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Gül Sen, şekerli besinlerin suçlu ilan edildiği zamanımızda tatlı tarifleri verirken rahatsız oluyorum ama yorumunuzdaki -kaçamak yapmak- ifadesi ile biraz rahatladım.
      Sevgilerimle...

      Sil
  2. Rabia hanım yazdım ve bir aksilik olmazsa yarın yapacağım. Süper gözüküyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence reçel üstü bir lezzet oldu ama fotoğrafdaki kaseyi neden doldurmamışım anlamadım :))
      Ziyaretiniz için teşekkür ederim :)

      Sil
  3. bu tarifi ana sayfadan beğenmiştim zaten,kayısılı herşeyi severim ellerinize sağlık rabia hanım:)

    YanıtlaSil
  4. Canımm ellerine sağlık ben de hiç kuru kayısıdan yapmadım arkadaşım yapmıştı dediğin gibi kayısı şekerlemesi gibiydi tadı nefis görünüyor reçelin afiyetle yiyin,sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Efendim reçelin yanına hanımeli de güzel yakışmış saygılarımla

    YanıtlaSil
  6. Rabia abla selamlar bu tarif icin yeniden geldim
    Tekrar elinize saglik iyi bayramlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş gelmişsiniz. Teşekkür ederim. Şimdiden afiyet olsun. Size de iyi bayramlar. Sevgilerimle...

      Sil

DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Not: Gmail hesabı olmayan arkadaşlar yorum yazmak için yorumlama biçiminden anonimi seçerek yazabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...