14 Şubat 2017 Salı

KAYISI REÇELİ...Kuru Kayısıdan Mamul

Blogger olarak  ziyaretçilerim, evime gelen misafir mertebesindedir. Onları en iyi şekilde ağırlamak isterim. Aradıklarını bulmalarını, bulduklarının da ihtiyaçlarına cevap vermesini önemserim. Paylaştığım yazılarımın okunması, fotoğraflarımın beğenilmesi beni mutlu eder ama en çok da duygu ve düşüncelerin yorum olarak bırakılması. Yorum kadar değerli diğer bir şey de yazılarımın olabildiğince çok kişi tarafından okunmasıdır. Herhangi bir konuda hazırladığım yararlı bilgiler ihtiva eden yazılarımın okunuyor olması bana manevi bir haz veriyor. Bazen de daha önce dikkat çekmemiş bir yazımın veya yemek tarifimin sıklıkla ve fazla miktarda okuyucu çektiğini görünce de haklı olarak şaşırıyorum.


Bu aralar dikkatimi çeken ve beni şaşırtan ise eski bir tarif olan Kuru Kayısı Reçeli'min kış boyunca devamlı okunmasıdır. Marketlerde, pazarlarda sapsarı ayvalar, portakallar varken neden Kuru Kayısı Reçeli tarifi aranıyor, bilmiyorum. Mesela, ayva deyip geçmemek lazım. Dilimlersin, rendelersin ya da lokma büyüklüğünde doğrayıp, reçelini kaynatırsın. Ve yahut da marmelatını yaparsın. Aynı şekilde Portakal'ı da sadece kabuğuyla olduğu gibi içiyle beraber dilimleyerek kaynatırsın da reçelin şahı olur. Bilhassa Portakal reçeli, rayihasıyla da kahvaltı sofralarına neşe verir.

Kahvaltı sofralarında reçel olmazsa olmazımız ama ben bu yıl reçel işini biraz ağırdan aldım ve dolayısıyla reçelsiz kaldım. Böyle olunca ve de Kuru Kayısı Reçeli'ne olan rağbeti de görünce evde her daim bulundurduğum kuru kayısıdan yeniden reçel kaynatmak vacip oldu. Ancak, sağ olsun Prof. Dr. Canan Karatay'ın çok ciddi yasakladığı şekerin zararlarını bile bile reçeli eski ölçülerinde kaynatmak fikri pek doğru gelmedi. Ben de bu defa şekeri yarı yarıya azaltılmış olarak yeniden kaynattım.


Yıllar önce eski reçel tariflerine göre kaynattığım ve sizlerle de paylaştığım Kuru Kayısı Reçeli'indeki kayısılar nasıl ki adeta birer ballı lokmaydılar, şekerini azaltarak kaynattığım bu reçel de aynı. Yine her bir kayısı ballı lokma oldu. Gelelim yeni ölçüleriyle kaynattığım Kuru Kayısı Reçeli tarifimize.



MALZEMELER;

400 gr. Kuru Kayısı
1 Su Bardağı Su
2 Su Bardağı Toz Şeker
Yarım Limon
Limon Tuzu


YAPILIŞI;

Kayısılar iyice yıkanır.
Yıkanan kayısılar, akşamdan bir tencereye konur. Üzerlerini iki parmak geçecek kadar su ilave edilir.
Sabah, suyunu çekmiş ve şişmiş kayısılar süzgece alınır.
Reçel kaynatılacak tencereye suyu ve toz şekeri konur.
Orta ateşte şeker eriyinceye kadar karıştırılır.
Şeker eridikten sonra ateşi kısılır.
Şerbet, zeytinyağı rengi alana kadar kısık ateşte kaynatılır.
Süzgeçteki kayısılar şerbetin içine atılır.
Kısık ateşte kayısılar yumuşayınca yarım limonun suyu ve yarım çay kaşığı kadar limon tuzu ilave edilir.
Bir iki taşım daha kaynatılan reçel ocaktan alınarak, ılınmaya bırakılır.

Afiyet olsun!






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Not: Gmail hesabı olmayan arkadaşlar yorum yazmak için yorumlama biçiminden anonimi seçerek yazabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...