7 Ocak 2017 Cumartesi

BOHÇA BÖREĞİ...Çay Sofralarının Lezzeti

Bu yaz, yazlık komşuma akrabası bir hanım misafir geldi. Ben de bir kaç gün sonra komşumla misafirini çaya davet etmek istedim. İstanbul'da bilmediğimiz ama Anadolu'nun dört bir tarafından göçle gelen komşularımızdan öğrendiğimiz güzel bir adettir komşunun misafirini ağırlamak. İstanbul'da komşuluk vardı hatta bazı komşularımızı akraba yakınlığında sever ve sayardık ama misafirlerine evimizi açtığımızı hatırlamıyorum. Eğer müsait olunursa sadece hanımlar olarak gündüz çaya davet edilirdi.


Anadolu'da yatılı misafiri olan evin hanımına bir nefes aldırmak, onun yükünü hafifletmek ve hep birlikte hoşça vakit geçirmek için misafirle beraber tüm aile köylüler tarafından sırayla yemeğe davet edilir. Hatta gelen misafirler kalabalık ise yatıya bile alınır. Yatıya kalmış olan misafirler, sabah kahvaltısında da ağırlandıktan sonra gitmelerine izin verilir. Bütün bunları nereden bildiğimi soracak olursanız, genç kızlığımda komşularımızın gelin alma töreni için otobüsle Adapazarı'na gitmişliğim vardır.

Ben de bu adet üzere komşumu misafiriyle bir çay sofrasında ağırlamak istedim. Sofranın hamur işi ağırlıklı olmasını istemediğim için bir kaç çeşit salata ile hafif bir pasta hazırlamayı düşünüyordum. Börek olarak da sıcak sıcak yenilip, bitirilecek miktarda ufak bir tepsi börek yeter diye düşündüm. Küçük tarif dosyamı karıştırırken her gördüğümde pişirmeyi ertelediğim eski bir tarif elime geldi. Denenmemiş tarifleri misafir için pişirmek risktir ama bildiğim şeylerin tekrarından da pek hoşlanmadığım için riski göze aldım.


İyi ki de öyle yapmışım. Böylece, lezzetli bir börek tarifine daha sahip oldum. Zannetmeyin ki; bu sadece benim kanaatim aksine tamamiyle misafirlerim tarafından dile getirilmiştir. Hatta, komşum o kadar beğendi ki o yaz çay sofralarımda hep bu böreği pişirmem için benden peşinen söz aldı.


Böreğin yapım aşamalarını sizler için fotoğrafladım. Ancak, misafir ağırladığım için masaya bütün olarak getirdiğim böreğin dilimlenmiş halini gösteremiyorum. Böreğimi çok methettiğimin farkındayım ama denediğiniz takdirde haksız olmadığımı anlayacaksınız.

Bana inanıp pişirenlere, ikram ettiklerine, çay sofrasında sevgiyle bir araya gelenlere; Afiyet olsun!


BOHÇA BÖREĞİ:

Malzemeler;

2 adet Yufka
1 adet Yumurta
3 Yemek Kaşığı Yoğurt
1 Çay Bardağı Sıvı Yağ
200 gr. Beyaz Peynir
Yarım demet Maydanoz

Üzeri için;

Çörekotu
Susam


Yapılışı;

Evvela yumurta, yoğurt ve sıvı yağı bir kabın içinde iyice çırpalım.

İlk yufkayı böreği hazırlayacağımız düz zemine yerleştirelim ve üzerine sosun yarısına yakın miktarını yayalım.

İkinci yufkayı da ilk yufkanın üzerine yerleştirdikten sonra aynı şekilde kaşık yardımıyla her tarafını
soslayalım.

Bu arada, üzerine sürmek için sostan bir miktar ayıralım.

Sosladığımız iki kat yufkamızı karşılıklı iki ucunu ortada birleştirelim. Daha sonra diğer iki tarafı da ortada birleştirelim.

Böylece yufkalarımızdan bir kare elde etmiş olacağız. Bu karenin üzerine kıyılmış maydanoz ve ufalanmış beyaz peynir serpelim.

Bu defa, yufkaların dört ucunu tekrar ortada birleştirelim.

Elde edilen bohça veya zarf şeklindeki kare böreği yağlanmış tepsiye yerleştirelim.

Üzerine, daha önce ayırdığımız sosu sürelim. Çörekotu ve susamı serpelim. 180º C ayarlı fırında üzeri kızarana kadar pişirelim.




2 yorum:

  1. Rabia kardeşim. Ben böreği çok severim. Bu tarif rahmetli annemin yaptığı bir çeşit böreğe benziyor. Tarifi aldım.Kolay yapılır sanırım. Çok teşekkür ederim. Eline,koluna sağlık. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş gelmişsiniz Ece Hanım'cığım. Annenizden hatırladığınız börektir muhtemelen. Hazırlaması gayet kolay. Sizin de elinize sağlık, şimdiden afiyet olsun. Sevgi ve muhabbetle...

      Sil

DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Not: Gmail hesabı olmayan arkadaşlar yorum yazmak için yorumlama biçiminden anonimi seçerek yazabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...