12 Kasım 2016 Cumartesi

YALANCI TAVUK GÖĞSÜ...Üzeri Kakao Soslu

Evde misafir ağırlamak adeti yavaş yavaş terkedilecek gibi görünüyor. Gençler yani çalışan kesim, iş hayatının yorucu temposu, ulaşım zorlukları ve zaman darlığı nedeniyle dışarıda buluşmaya başladılar. İleri yaşlardaki hanımlar da misafir ağırlama zahmetinden kurtulmak için paralı günlerini dışarıda bir mekanda yapıyorlar. Benim çevremde ise her şekilde görüşebiliyoruz. Kış aylarının soğuk günlerinde evlerde toplanmak hoşumuza gidiyor. Bahar aylarında ise açık havadan istifade etmek için deniz kenarında veya deniz manzaralı açık mekanlarda buluşuyoruz. Grubumuz küçükse şehir içinde nostalji gezileri yaptığımız da oluyor.


Hal böyleyken, rahmetli dayımın kızlarından küçüğü telefonla ziyaretime geleceğini bildirdi. Malûm, yakın zamanda annemizi kaybettiğimiz için taziye ziyaretleri tek-tük de olsa devam ediyor. Dayı kızı beni de düşünerek dışarıda buluşmayı teklif etti ise de taziye ziyareti olduğu için eve davet ettim. Aynı semtte büyüdüğümüz için ortak çok hatıramız vardır. Adeta kardeş gibi bir yakınlık hissederim. Geleceğini söyleyince çok sevindim. Başbaşa sohbetimiz de benim için mutluluktu ama bir kaç akraba daha davet ederek ziyareti daha da anlamlı hale getirmek istedim. Her şey istediğim gibi oldu. Çağırdıklarım davete icabet ettiler ve misafirime de çok hoş bir sürpriz oldu.



Hazırlanmak için bir günlük vaktim vardı. Misafirlerime değişik ikramlar yapmayı her ne kadar sevsem de böyle zamanlarda yani hazırlanmak için zamanım az ise yeni tarifler aramam. Onlarca kere pişirdiğim yapım aşamalarını ezbere bildiğim tariflerden bir menü hazırlamanın peşine düşerim. Ancak, bu durum bende biraz rahatsızlık yaratır. Kolaya kaçmış gibi görünmek istemem. Bunun için de sevildiğini bildiğim tarifleri uygularım.


Bu defa da öyle oldu. Her zaman beğenilmiş olan tuzlularımı ve salatalarımı hazırladım. Tatlımı da hafif olsun diye sütlü tatlı olarak düşündüm. Son aşama olarak her defasında yaptığım gibi üzerine hindistan cevizi serpeceğim sırada (Kasım ayında olduğumuz için olabilir) o an aklıma geliveren bayrağımızdaki ay-yıldızı yapıverdim. Tuzlulardan sonra sofraya getirdiğim sütlü tatlımı çok defalar ikram etmiş olmama rağmen süslemedeki ay-yıldız misafirlerimin dikkatini çekti ve çok da hoşlarına gitti. Ben de yüzümü ağartan ay-yıldızlı tatlımı sizlerle de paylaşmak istedim.




YALANCI TAVUK GÖĞSÜ;

MALZEME;

1 Litre Süt
2,5 Kahve Fincanı Un
1 Su Bardağı Toz Şeker
100 Gr. Margarin veya Tereyağı

SOS MALZEMESİ;

1 Su Bardağı Süt
1 Kahve Fincanı Toz Şeker
2 Çorba Kaşığı Kakao


YAPILIŞI;

Tencereye elediğimiz unun üzerine sütü azar azar ilave ederken bir yandan da yumurta çırpıcısı ile karıştıralım.
Pütürsüz kıvama gelen sütü ocağa oturtalım. Orta ateşte kaynamaya başlayıncaya kadar karıştıralım.
Kaynamaya başlayan muhallebiye şekeri ilave edelim. Bir-iki taşım daha kaynadıktan sonra ateşi kapatalım.
Muhallebinin içine yağı ilave edip, bir müddet çırptıktan sonra suyla ıslatılmış cam tepsiye dökelim.

KAKAO'LU SOSUN YAPILIŞI;

İçinde iki kaşık muhallebi bıraktığımız tencereye kakao, şeker ve sütü ilave edelim.
Çırpıcıyla pütürsüz kıvama getirdiğimiz sosu bir taşım kaynatalım.
Kaynayan sosu, muhallebinin üzerini düzgün bir şekilde tamamen kaplayacak şekilde dökelim.
Soğuyan muhallebimizi streçleyerek buzdolabına kaldıralım.
Servisten önce hindistan cevizi ile süsleyelim.


Afiyet Olsun!








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Not: Gmail hesabı olmayan arkadaşlar yorum yazmak için yorumlama biçiminden anonimi seçerek yazabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...