8 Kasım 2016 Salı

KURABİYE...Fındıklı...Mis Gibi Tereyağlı

Yıllardır ikindi çayının yanına hatta kahvenin yanına bile yakıştığını düşündüğüm elmalı, üzümlü, kakaolu çeşit çeşit kekler pişirdim. Pişirdiğim keklerin çoğunu da bu sayfalarda iftiharla paylaştım ama bu yıl kek pişirmeye biraz ara verdim. Blogger arkadaşlarımın kurabiye tariflerini okudukça, fotoğraflardaki ağız sulandıran kurabiyeleri gördükçe bana da kurabiye pişirme hevesi geldi. Kek hamuru çırpmaktansa kurabiye hamuru yoğurmayı tercih ettim. Böylece, uzun yıllardan sonra ilk pişirdiğim kurabiye Fındıklı Kurabiye oldu.


Fındıklı kurabiyenin hamurunda tarifine uygun olarak margarin yağı kullandım. Niyetim mis gibi tereyağlı kurabiye pişirmekti ama belki ağır olur diye son anda tereyağı fikrinden vazgeçtim. Kurabiyelerim hiç de fena olmadı. Ama yine de tereyağlı kurabiye pişirmek aklımdaydı ve sonucunu merak ediyordum. Hatta, sizlerle de paylaştığım Fındıklı Kurabiye...Atıştırmalık başlıklı yazımda tereyağlısını denersem sonuçtan bilgi vereceğime dair de söz vermiştim.

İşte bugün size verdiğim sözü tutma zamanı... Mis gibi Tereyağlı Kurabiye pişirme zamanı...



TEREYAĞLI FINDIKLI KURABİYE

Malzemeler:

1 adet Yumurta (sarısı içine, akı dışına)
Yarım paket tereyağı (oda sıcaklığında)
2 çorba kaşığı toz şeker (tepeleme)
1 kahve kaşığı karbonat (silme)
2 su bardağı Un (tepeleme)

Üzeri için

1 Yumurta akı
Kırık fındık


YAPILIŞI:

1. Oda sıcaklığındaki tereyağı, yumurtanın sarısı ve toz şeker çırpıcı yardımıyla birbirine karılır.
2. Elenmiş ve karbonatla karıştırılmış un azar azar ilave edilerek, orta sertlikte bir hamur elde edilir.
3. Hamurun üzeri bir bezle örtülerek buzdolabında bir saat kadar bekletilir.
5. Ceviz büyüklüğünde yuvarlanan kurabiye hamurları, önce yumurta akına, sonra fındık kırıklarına       bulanarak, yağlanmış tepsiye dizilir.
6. 150° de takribi yarım saat üzeri kızarana kadar pişirilir.
7. Pişen kurabiyeler fırın içinde soğumaya bırakılır.

Afiyet olsun!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Not: Gmail hesabı olmayan arkadaşlar yorum yazmak için yorumlama biçiminden anonimi seçerek yazabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...