1 Mayıs 2016 Pazar

TAVUK BAGET HAŞLAMA...Tavuk Etinin En Besleyici Hali

Haşlama kelimesi günlük hayatta bir çok mana da kullanılsa da aynı zamanda mutfak literatüründe bir pişirme şeklinin adıdır. Eti veya sebzeleri tencerede suyun içinde pişirmeye haşlama denir. Bu tanımlama doğru olsa da benim lügatımda haşlama, kuzu incik veya dana incikle pişirilen, incik bulunmazsa koyun veya dana etinin yumuşak kısımlarından iri parça etlerle yapılan çok lezzetli, sağlıklı, besleyici nefis bir yemektir. Dışarıda, bir lokantada öğle yemeği için haşlama istediğimizde de biliriz ki; önümüze kuzu veya dana etiyle pişirilmiş bir yemek gelecektir.


Durum böyleyken, tavuk etinin hayatımıza girmesiyle diğer bir çok yemekte olduğu gibi haşlama yemeğinde de anlayış değişti. Eskiden etle yapılan tüm yemek çeşitlerinin tavuk eti ile yapılan yeni versiyonları ortaya çıktı. İlk başlarda direndik, hatta hâlâ kuzu ve dana eti tercihimiz ama tavuk etini de tüketmeye başladık. Zaman zaman, tavuk eti hakkında çıkan olumsuz haberlerin etkisiyle uzaklaştığımız oldu ama son zamanlarda tavuk etinin de kaliteli proteine sahip olduğunu söyleyen uzmanların önerileriyle, tavuk yemeklerine mutfağımızda daha sık yer verir olduk.

Vaktiyle mutlaka kuzu veya dana etiyle pişirdiğimiz haşlama yemeğinin tavuk etiyle yapılan versiyonunda bilhassa tavuk bagetleri kullanıyoruz. Bagetler, tavuğun yağlı kısmı olan but bölümünden ve hem derili hem de kemikli olmasından dolayı haşlama yapmaya daha uygundur. Haşlama, pişirilmesi son derece kolay ve basit bir yemektir. Bu yemeği değerli kılan, kullanılan etin protein değeri ve suya eklenen sebzelerin vitaminleri.


Mutfakta harcanan fazla zamana her zaman acıyan biri olarak besin açısından çok değerli bu yemeği çok sevmemin asıl sebebi pişirilmesindeki kolaylık kuşkusuz. Tavuk suyunun şifasına, sebzelerin vitaminine sahip bu yemeği mutfak bilgisi olmayan kişilerin bile kolaylıkla pişireceğine inanıyorum. Bilhassa, yalnız yaşayan gençlerin iyi beslenmeleri açısından ve bütçelerini de zorlamayacak olan bu yemeği sıkça yapmalarını tavsiye ederim.

Bu kadar laftan sonra eyleme geçme zamanı gelsin ve tarifimize geçelim.

MALZEME;

1 Tabak Baget (5 adet)
1 Kuru Soğan
2 adet Patates
2 adet Havuç
Tuz, Karabiber

YAPILIŞI;

1.Bagetleri bol suyla iyice yıkadım ve ocağın üzerinde tütsüledim. Tütsüleme arzuya kalmıştır, yapılmasa da olur. Ben eski alışkanlıkla yemekte derili tavuk kullanacaksam tütsülüyorum.
2.Yemeğin pişeceği tencereye bagetleri, dörde böldüğüm sebzeleri yerleştirdikten sonra üzerini geçmeyecek kadar su koyuyorum.
3.Tuz ve karabiberini de ilave ettiğim tencereyi orta ateşli ocağa oturtuyorum.
4.Kaynama başlayınca ateşi kısıyorum ve pişmeye bırakıyorum.
5.Kemiklerinden ayrılan etler yemeğin piştiğini gösterir.
6.Ateşi kapattıktan sonra ince kıyılmış maydanoz ilave edilir.
7.Bol limon ve az pul biberle yenmesi tavsiye olunur

Afiyet olsun!

Not: Standart haşlama tarifine göre yazdığım malzeme listesindeki patates maalesef evde kalmadığı için derin dondurucudaki küp doğranmış kereviz ve kıyılmış yapraklarını kullandığım haşlamam daha da güzel oldu gibi...





4 yorum:

  1. Elinize sağlık, çok sağlıklı görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. Çok severim bilhassa da grip olduğum zamanlar daha da bir arar yaparım veya halim yoksa hastalıktan yaptırır yerim bence şifa gibi bir yiyecek eline emeğine sağlık arkadaşım.

    YanıtlaSil
  3. her zaman mükemmel tarifler bu siteye girince nedendir bilinmez acıktığımı hissediyorum ...üstad dan birbirinden güzel tarifler yüreğine kalemine sağlık yine konuşturmuşsunuz aşcılığınızı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş gelmişsiniz Bursa Sevdam. Teşekkür ederim ama yorumunuzu hemen hemen saat yarımda yazdığınızı görünce iltifatları hiç üzerime almadım. O saatlerde ben de acıkırım :))

      Sil

DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Not: Gmail hesabı olmayan arkadaşlar yorum yazmak için yorumlama biçiminden anonimi seçerek yazabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...