8 Nisan 2016 Cuma

FINDIKLI KURABİYE...Atıştırmalık...

Blogger arkadaşlarımın paylaştığı kurabiye tariflerini okudukça hep imrenmişimdir. Kurabiye bana çocukları çağrıştırdığı için çocuk olan evde kurabiye pişer gibi bir ön yargıya sahiptim. Bu yüzden, kurabiyelere imrenmeme rağmen çayın yanına çırpıp çırpıp çeşitli kekler pişirmeye devam ettim. Kek güzel de kurabiyelerin yeri de bir başka. Elle tutulup yenmesinden dolayı çocuklara yakıştırdığım kurabiyeyi ben de içimdeki çocuk için pişirmeye karar verdim.


İyi de etmişim. Uzun yıllardan sonra ilk defa pişireceğim için miktarını az tuttum. Çayın yanında birer-ikişer derken bir haftada tükenen kurabiyelerim saklama kabının içinde son tanesine kadar tazeliğini korudu. Kurabiyeler için önemli olan hafif sertliğe ve kıyırlığa sahip olan kurabiyelerim aslında klasik bir tat ve herkes mutlaka pişirmiş veya tadına bakmıştır.

Ben de pişirmekte olanlara değil ama tadına bakmış ve pişirmek isteyenler için burada paylaşmak ihtiyacı duydum. Kurabiye dediğiniz aslında un,yağ ve şekerin buluşmasıdır ve çoğu kişi için yeterlidir. Çocukluğumuzun simitçi fırınlarında satılan ve çay kurabiyesi diye bildiğimiz örgü şeklindeki kurabiyelerin fanatikleri bile var ama ne yazık ki, o fırınların sayıları gün geçtikçe azalıyor. Şimdilerde pastahane kurabiyeleri rağbette.


Ben de basit bir kurabiye pişirmek kararında idim ama kurabiyelere biraz lezzet katmanın kimseye zararı olmaz diyerek fındıklı pişirmeye karar verdim. Aslında, bana zararı olmadı değil. Fındıkların ağızda bıraktığı lezzeti sevdiğim için dayanamayıp, saklama kabının yanına sık sık uğrar oldum. İster çayın yanında ister kahvenin, isterseniz de lezzetine dayanamayıp, benim gibi atın ağzınıza bir kurabiye. Kim karışır size?

Afiyet Olsun!



FINDIKLI KURABİYE

MALZEME;

125 gr. Margarin
1 Adet Yumurta
2 Çorba Kaşığı Toz Şeker
1 Kahve Kaşığı Karbonat (Silme)
2 Su Bardağı Un

YAPILIŞI;

Evvela, geceden margarin ve bir adet yumurtayı dolaptan çıkardım. Oda sıcaklığında olmaları önemli. Böreklere yakışan ve lezzetlerini kat kat arttıran tereyağının kurabiyelerin lezzetini ağırlaştırabileceğini düşündüğüm için margarin kullandım. Ama yine de bir daha ki sefere tereyağlı kurabiye pişirmeye niyetliyim. Sonucunu sizlerle paylaşırım.

Oda sıcaklığındaki yağ ve yumurtanın sarısı ile toz şekeri mikserle birbirine yedirdim. Karbonatı kattığım elenmiş unu ilave ettim ve orta sertlikte bir hamur elde ettim. Bir tabağın içinde yumurta akını çırptım, iri kırılmış fındıkları da başka bir kap içine koydum. Ceviz büyüklüğünde yuvarladığım kurabiye hamurlarını kuru yer kalmayacak şekilde önce yumurta akına sonra fındıklara buladıktan sonra yağlanmış fırın tepsisine dizdim. 150°de yarım saat kadar pişirdim. Pişen kurabiyelerimi fırının içerisinde soğumaya bıraktım.




7 yorum:

  1. Çok leziz görünüyor, çok severim ben de:)

    YanıtlaSil
  2. Yanıtlar
    1. Afiyet olacağına emin değilim ama yine de teşekkür ederim :))

      Sil
  3. nefis görünüyor. fındığın lezzetine ben de dayanamam. elinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Elinize sağlık. Fındıklıda süper olur.
    Nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. nefis görünüyor ellerinize sağlık, blogunuzu izlemeye aldım bende beklerim :I)

    YanıtlaSil
  6. Ne zamandır bende kurabiye yapmıyorum yapmak lazım geçen görmüştüm aklım takılmıştı FINDIKLI KURABİYELERİNE nihayet geldim ve baktım okudum birden kalkıp yapasım geldi eline sağlık sevgili Rabiacığım harika görünüyorlar afiyetler olsun sevgilerimle..

    YanıtlaSil

DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Not: Gmail hesabı olmayan arkadaşlar yorum yazmak için yorumlama biçiminden anonimi seçerek yazabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...