20 Eylül 2015 Pazar

KARA BELA...Seyretmelere Seza...

Bazen başedemediğimiz olumsuzluklar yaşar ve üzülürüz. Ancak, yıllar içinde öğrenmiş olduğumuz bir gerçek de vardır ki; bu dünyada her şey geçici. Ben de üzüntümü yenmek için çareyi gülmekte aradım. Neşeli bir arkadaşımla bir kaç saat geçirsem veya bir kaç arkadaşımı çağırsam da çay sofrasında havadan-sudan, alış-verişten bahsetsek nasıl olur diye gönül gezdirdim ama hiçbiri cazip gelmedi.


Ne kadar neşeli olursa olsun arkadaşlarımın da türlü çeşitli problemleri var. Belki, çok gençliğimizde bu mümkündü. Ama o tasasız günlerin üzerinden çok zaman geçti. Her neyse, dediğim gibi ben sadece gülmek istiyordum. İçinde yer almadan, hiçbir şey yapmadan birileri beni güldürsün istedim. Televizyonun karşısında bunları düşünürken ekranda bir kaç gündür gördüğüm ama ilgilenmediğim Kara Bela filminin tanıtımı yayınlanıyordu.
Tahmin ettiğiniz gibi beni güldürecekleri bulmuştum bile. Bu durumda bana düşen en yakın AVM'nin yollarına düşüp, sinemaların katına çıkıp, küçük ekrandan oturacağım yeri seçmek ve biletimi almaktan ibaretti.



Belki bileniniz vardır, dört-beş yıl önce Ramazan ayında TRT1 de bir ay boyunca iftardan sonra RAMAZAN GÜZELDİR dizi filmi yayınlandı. O dizi benim için olağanüstü bir yapımdı ve nedense etrafımdaki kimselerin haberi bile olmadığı için duygularımı paylaşamamıştım. Bir daha tekrarına da rastlamadığım o dizinin ve yine TRT1 de yayınlanmış olan LEYLA İLE MECNUN dizisinin ve yine bu yıl gösterime girmiş olan ama ne yazık ki kaçırdığım BANA MASAL ANLATMA filminin de senaristi olan BURAK AKSAK, KARA BELA'nın hem senaristi hem de yönetmeniymiş.


KARA BELA gülmek isteyenler ve gülmesini bilenler için harika bir film. Kudret (Cengiz Bozkurt) karısının ve çocuklarının gözünde kıymeti olmayan, hayatın ezdiği, pasifleşmiş emekli bir memurdur. Arka arkaya karısının ve babasının ani ölümleri üzerine çocukların teyzelerinin yanına gitmeleriyle tek başına kalır. O günlerde bir gece rüyasına giren annesinin isteği üzerine daha önce kullanmaya kıyamadığı çok sevdiği arabasına binip, yollara düşer. Macera da böylece başlar. Yolculuk boyunca Kudret'in ve arabasının başına gelmeyen kalmaz.

Cengiz Bozkurt, Erkan Kolçak Köstendil, Seda Bakan, Cihan Ercan, Tarık Ünlüoğlu, Erdal Tosun, Zihni Göktay, Zerrin Sümer, Hasibe Eren, Berat Yenilmez, İştar Gökseven gibi komedi ustalarının yer aldığı film, yönetmenin eski işlerini sevenler için kaçırılmaması gerekir. Ayrıca, gönlünce gülmek isteyenler için de naçizane tavsiye olunur.

İyi seyirler...





3 yorum:

  1. Yüzünüzden gülücükler eksik olmasın :) en kısa sürede ben de gideceğim.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler bilgilendirme için...

    YanıtlaSil
  3. Kara Bela filminin oyuncu kadrosu güzel, fragmanını sevdim ve izlemeyi çok istiyorum. Bu güzel paylaşım için teşekkürler Rabia hanım.

    YanıtlaSil

DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Not: Gmail hesabı olmayan arkadaşlar yorum yazmak için yorumlama biçiminden anonimi seçerek yazabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...