11 Mart 2015 Çarşamba

BATON KEK...Kakao ve Kuru Üzüm İlaveli...

Vaktiyle, akraba günleri düzenlediğimiz yıllarda kuzenlerden birinin sofrasında bin bir çeşit ikramlıkların yanı sıra kepekli baton ekmek görünümünde bir kek dikkatimizi çekmişti. Tadını da beğenince bizim kuzen hiç üşenmeden tarifini verdi. Kekin özelliği yağsız oluşuydu yanlış hatırlamıyorsam. Diğer, yüksek kalorili yiyeceklerin yanı sıra diyet ürünlerinin o sevimsiz renginde, albenisi olmayan bu keki bizim kuzen neden pişirdi orası pek anlaşılamadı.


Kek tüm gösterişsiz haline rağmen beğenildi. Diğer misafirlerin samimiyetini bilemem ama ben gerçekten beğendim ve benimsedim ki; ertesi gün ilk işim Borcam baton kek kalıbı almak oldu. Halbuki, başka sofralarda ayaküstü aldığım birçok tarif ya zaman ve zemin uygun olmadığından ya da tarifin yazılı olduğu kağıdı kaybetmiş olduğumdan unutulup, gitmiştir. Dediğim gibi bu defa işimi sıkı tuttum ve ilk iş olarak satın aldığım kek kalıbını mutfak dolabında emrime amade bekleyeceği rafa yerleştirdim.

Velhasılı, yağsız keki pişirdim ve yine beğendim ama daha sonra yağsız kek pişirmenin bir esprisi olmadığına kanaat getirdim. Diyet ürünleri davet sofralarında pek rağbet görmüyor. İnsanlar, evlerinde yediklerine-içtiklerine dikkat edebilirler ama davetli oldukları sofralarda lezzetli, yüksek kalorili yiyecekleri tercih ediyorlar. Pasta hazırladığım bir sofrada ayrıca diyet kek yapıp, sunmanın misafirlere haksızlık olacağına karar verdim.


Sofrada albenisi olan güzel bir meyveli kek veya kremalı pasta dururken yağsız keki tercih etmesi misafirden beklenemez. Bir yandan da ev sahibinin hazırladığı ikramlıkların birini bile tatmadan geçmek zarif bir hareket olmasa gerek. Ben de tam bu sebeple yani misafirlerimi müşkül durumda bırakmamak için yağsız keki bir daha pişirmedim ve dolayısıyla kek kalıbımı da bulunduğu rafta unuttum gitti.


Ta ki; kek pişirmeye karar verdiğim bir gün yuvarlak keklerden bıkmış olduğumu anlayıncaya kadar. İlk defa Kuş Üzümlü Kek pişirdiğim bu baton kek kalıbına şimdilerde pek alıştım. Bu defa, olmazsa olmazım üzümün yanı sıra kakao da kullanmaya karar verdim. Kuru üzümlü ve kakaolu kek, istediğimden ala oldu ama bu güne kadar yayınlamak içimden gelmedi. Memleketimin sosyal ve siyasal havasındaki gerginlikler, sonu gelmeyen kadın cinayetleri canımızdan bezdirdi. Hepimiz, bilhassa kadınlar bir hüzün deryasına daldık, sevinçleri bir kenara bıraktık.

Her şeye rağmen, her sabahın gecesi olduğu gibi her gecenin de bir sabahı olduğuna inanıyorum ve şafağın sökmesini sabırla bekliyorum. Çayın yanında börek doymak içindir, kek ise mutlu olmak için. Kek neşedir, sohbettir. Belki de bu sebeple ısrarla kek pişirmeye devam ediyorum. Ümidin, neşenin, sevincin adı Üzümlü Kek olsun. Üzümlü kek pişirip, ikram edenler çok olsun. Yiyenler mutlu olsun.



BATON KEK...Kakao ve Kuru Üzümlü

MALZEME;

3 YUMURTA
1 SU BARDAĞI TOZ ŞEKER
1 SU BARDAĞI YARI YARIYA SÜT VE SIVIYAĞ
2 SU BARDAĞI UN
YARIM LİMON SUYU
1 PAKET KABARTMA TOZU
1 PAKET VANİLYA
2 YEMEK KAŞIĞI KAKAO
YARIM BARDAK KURU ÜZÜM

YAPILIŞI:

YUMURTALARI TOZ ŞEKER İLE BEYAZ RENK ALANA KADAR ÇIRPTIM.
SÜT VE SIVIYAĞ KARIŞIMINI İLAVE EDİP, ÇIRPMAYA DEVAM ETTİM.
DAHA ÖNCE BİR KABA ELEDİĞİM UNU DA İLAVE ETTİM.
UNUN ÜZERİNE KABARTMA TOZUNU BOŞALTTIM
KABARTMA TOZUNUN ÜZERİNE LİMON SUYUNU İLAVE ETTİM
ELİME ALDIĞIM ÇIRPICININ UÇLARI İLE ÇIRPMAYA DEVAM ETTİM.
KEK HAMURUNUN ÇOĞUNU YAĞLANMIŞ VE TOZ ŞEKER SERPİLMİŞ KEK KALIBINA DÖKTÜM
KALAN HAMURA KAKAO, YIKANIP KURULANMIŞ KURU ÜZÜM VE KIVAMI AÇACAK KADAR 2-3 KAŞIK SÜT İLAVE ETTİM
KEK KALIBINA KAKAOLU HAMURU DA İLAVE ETTİM.
SOĞUK FIRINA KOYDUĞUM KEKİ 150 DERECE ISIDA 60 DAKİKA PİŞİRDİM.

NOT; FIRINLAR ÇOK FARKLI OLACAĞI İÇİN PİŞİRME ISISI VE SÜRESİ SİZE UYMAYABİLİR.

AFİYET OLSUN!




5 yorum:

  1. Ellerinize sağlık yumuşacık bir kek görüyorum ,kuru üzümüde çok yakıştırırım keklere .....

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık. Benim sürekli yaptığım, elimin altındaki kek tarifiyle hemen hemen aynı:)
    Diyet ürünlerine hep mesafeliyimdir. Sevmem işin doğrusu. Diyet yiyeceğime az yerim ama keyifli yerim:)

    YanıtlaSil
  3. Bir kek canavarı olarak ben görünüşünü de çok beğendim. Diyet postlarının arttığı bugünlerde gözüm gönlüm açıldı :) Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Rabia Sertel elinize emeğinize sağlık kek tek kelime ile harika görünüyor bende kekleri her zaman soğuk fırına atarım daha iyi sonuç alıyorum,sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  5. Rabia, kaç gündür gribim. Ağzımın tadı pek yok. Şimdi bu kekten canım istedi. Kolay görünüyor.
    Deneyeceğim:)

    YanıtlaSil

DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Not: Gmail hesabı olmayan arkadaşlar yorum yazmak için yorumlama biçiminden anonimi seçerek yazabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...