21 Şubat 2015 Cumartesi

DİL PEYNİRLİ BÖREK...Bir Kere Denemek Gerek...

Bildim bileli, evimizde pişen börekler beyaz peynirlidir. Çünkü, mutfak yetkilisi olarak annemiz peynirli börek sever. Kıymalı börek yaptığı da olurdu. Annemin kıymalı böreği, hamurunu kendi tuttuğu, içi çiğ kıymayla hazırlanmış yağda kızartılan çiğ börekti. Çocukluk, gençlik yıllarımızın fütursuzluğu ile çiğ börekleri sıcak sıcak afiyetle yerken sayısını saymak hiç aklımıza gelmezdi. Babam börekten aldığı ilk lokmadan sonra eğer börek istediği gibi olmuşsa "Hanım! harcını da esirgememişsin" der ve hiç zaman kaybetmeden önündeki börek dolu tabağına mutlu bir yüz ifadesiyle dönerdi.




Rahmetli babam ciddi bir adamdı ama aynı zamanda çok da hoşsohbetti. Dostlarıyla birarada iken anlatır, güldürür etrafındakileri neşeye boğardı. Ama bana sorarsanız babamın en neşeli hali, iyi pişirilmiş sevdiği bir yemeği yerken ortaya çıkardı. Yüzünde beliren ve yemek boyunca silinmeyen o mutlu ve keyifli ifade bugün bile aklımda.

Büyüdükçe misafir olduğumuz evlerde ikram edilen ıspanaklı, kabaklı, hele mercimekli böreğe ne çok şaşırmıştım. Ispanaklı böreği sevdim ama her zaman ilk tercihim peynirli börek oldu. Böreklerde kullanılacak en uygun peynir, beyaz peynirdir. Rendelediğiniz veya çatalla ezdiğiniz tam yağlı sert beyaz peynirle ince kıyılmış maydanozu harmanladığımız börek içi bir yumurta ilavesiyle daha da lezzetli olur.




Ancak, misafir geleceği zaman kendi tercihlerimizden ziyade değişik tarifleri uygulamayı severim. Bu hafta başında yemeğe gelecek misafirlerimiz için çeşit olsun diye menüye börek de ilave etmek istedim ama hem yemek sofrasına uygun sadelikte, hem de elimi oyalamayacak kolaylıkta olmalıydı.




Arayan bulurmuş. Çok yıllar önce Sofra Dergisinin ilk sayılarından birinde yayımlanan ve o günlerde denediğim böreği tekrar yapmaya karar verdim. Zaman, zemin de müsait olunca fotoğraflayıp, paylaşmam mümkün oldu.




Böreğimiz gerçekten el oyalamayan, tepsiye döşemesi oldukça basit bir tarif. Borcam'ın ufak tepsisine iki yufka ile hazırladım. Fotoğraflardan da anlaşıldığı gibi böreğin yapılışı gayet kolay ama biz yine de adet yerini bulsun diye tarifini yazalım.


DİL PEYNİRLİ BÖREK

MALZEME:

2 ADET YUFKA
3 ADET YUMURTA
YARIM LİTRE SÜT
DİL PEYNİRİ

YAPILIŞI:

YUFKALAR ÜSTÜSTE KONUR VE SEKİZE BÖLÜNÜR
TOPLAM ONALTI ÜÇGEN ELDE EDİLİR.
DİL PEYNİRLERİ YARIMŞAR SANTİM KALINLIĞINDA DİLİMLENİR.
ÜÇGEN YUFKALAR BİRER DİLİM PEYNİRLE RULO SARILIR
BORCAM KÜÇÜK BOY YUVARLAK TEPSİNİN KENARLARINDAN BAŞLANARAK ORTAYA DOĞRU DÖŞENİR
YUMURTALAR ÇIRPILIR, SÜTLE KARIŞTIRILIR
YUMURTALI SÜT KARIŞIMI BÖREĞİN ÜZERİNE GEZDİRİLİR
ÜZERİNE SUSAM SERPİLİR
ORTA SICAKLIKTA ÜZERİ KIZARANA KADAR PİŞİRİLİR.
PİŞEN BÖREK HEMEN FIRINDAN ÇIKARILIR VE SOĞUMAYA BIRAKILIR.

AFİYET OLSUN!






10 yorum:

  1. Sevgili Rabia çok hoş güzel börek olmuş bende bir ara bu böreğinden yapayım canım dil peynirli döşeniş şekli de hoş görünüm zaten mutlaka yap ye beni diyor eline sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  2. Böreğe bayılırım, ellerinize sağlık müthiş gözüküyor ;)
    Bloğunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım :)
    Bana da beklerim ;) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. sizin tariflerinize bayılıyorum.Bu börekte harika görünüyor canım çekti doğrusu :) Ellerinize sağlık.Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Sekize bölmek iyi fikir...

    YanıtlaSil
  5. Dil peyniri süper bir tercih olmuş. Ben de lor peynirini kahvaltıda yerim ama börek de sevemedim. Görüntüler süper ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Güzel bir tarif,pratik ve dil peynirinin böreği yerken sünmesi de ayrıca bir hoş olur kanımca... elinize sağlık ve teşekkürler hatırlatma için... Demet Kosal

    YanıtlaSil
  7. Yaptım bu tarifinizi herkes tabiri caizse parmaklarini yedi ☺

    YanıtlaSil
  8. ellerinize sağlık. ben de çok fazla peynirli börek yapmayanlardanım. ama bu böreği deneyeceğim. Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  9. mutfak yetkilisi ne severse bizim evde de o pişir:) e biraz da torpilimiz olsun değil mi..
    ellerine sağlık nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
  10. Börek olsun da boşunu bile yerim. :) Çocuklar illa ki kıymalı yerler. Ama yaptığınız börek dil peyniriyle mutlaka çok güzel olmuştur. Kimsaya kabul ettiremediğim bir noktayı belirtmişsiniz, peynirli börek lor peyniriyle güzel olmaz dediğiniz gibi haysiyetli beyaz peynirle olur. Aynı fikirdeyim. Elinize sağlık dil peynirini kafamda bir yere yazdım. :)

    YanıtlaSil

DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Not: Gmail hesabı olmayan arkadaşlar yorum yazmak için yorumlama biçiminden anonimi seçerek yazabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...