19 Nisan 2014 Cumartesi

PATATES SALATASI...Hardal Soslu...

Patatesi sevmeyen var mı?


Belki de vardır,  hiç bilemeyiz. Bizim için çok lezzetli olan bir çok yiyeceği bırakın sevmeyi tabağında görmeye tahammül edemeyenler var. Et yemeyen çok insan olduğu gibi et sevip de sebzeyi yemekten saymayanlar da. Sofrada çeşit çeşit mezeler isteyenlerin yanında menüdeki etli kuru fasulye yemeğini gördükten sonra başka bir şey aramayan insanlar olduğu gibi. Dolayısıyla, damak tadı kişiye özeldir ve kendi zevkimize göre donattığımız sofralarımıza iltifat beklemek ne kadar doğrudur, düşünmek lazım!

Dört çeşit -temel- tad duyumuz var. Acı-tatlı-ekşi-tuzlu. Bu tadları ağzımızda, dilimiz ve damağımız sayesinde algılayabiliyoruz. Bu tad duyuları hepimizde var ama tüm tatları aynı derecede sevmiyoruz. Kimi insan acı sever, en acıyı arar. Kimi insan tatlısız duramaz, hiçbir şey bulamasa yoğurda reçel katar. Kimi insan salata olmazsa sofraya oturmaz, salatasını bol sirkeli, bol limonlu ister. Kimi insan tuzluyu o kadar çok sever ki; yemeğinin tadına bakmadan eline tuzluğu alır.


Kardeşlerimle beraber olacağımız geç kahvaltı ve öğle yemeği karışımı soframız için ikinci bir salata çeşidi olarak patates salatası hazırladım ama tüm patates severlere hitap edeceğini düşünmüyorum. Çünkü, bu salata bildiğimiz soğanlı ve bol ekşili patates salatası değil. Bu salatayı, çiğ soğan sevmeyenler için alternatif olarak hazırladım.

Hardal soslu salatanın yapılışı özel bir tarif gerektirmez. Herkes kendi damak zevkine göre malzemesini ayarlayacaktır. Salata soslarında zeytinyağ ve ekşilik diyebileceğimiz, sirke, limon ve diğer yöresel ekşi malzemeleri sosun temel taşlarıdır. Bu malzemelere katılacak diğer bir-iki malzeme ile farklı soslar elde ediliyor. Böyle olmakla beraber salatamız için yine de bir reçete çıkarmaya değer diye düşünüyorum.

Afiyet olsun!

HARDAL SOSLU PATATES SALATASI:

1 kilo orta boy Patates.
5 adet Kornişon turşu
Bir tutam Maydanoz
1 tatlı kaşığı Kuru Nane

SOSU:
1 yemek kaşığı Hardal
2 yemek kaşığı Mayonez veya zeytinyağ
Sirke
Limon
Tuz

YAPILIŞI:

Patatesler haşlanır, kabukları soyulur, küp doğranır.
Kornişonlar küp doğranır.
Maydanoz çok ince kıyılır. Kuru nane de ilave edilerek tüm malzeme derin bir kapta karıştırılır.
Başka bir kasede hardal, zeytinyağ,sirke, limon ve tuz koyuca bir kıvam alıncaya kadar çırpılır.
Patatesler hardallı sos ile iyice bir karıştırılır.
Servis tabağına, ince doğranmış kıvırcık salata yayılır.
En üste de hardallı sos ile iyice harmanlanmış patates salatası muntazam bir şekilde yayılır.
Üzerine bir parça kırmızı pul biber süs olarak serpilir.




9 yorum:

  1. ellerine sağlık rabia hardal ve patates birlikteliği benim çok sevdiğim bir kombin afiyetler olsun..:))

    YanıtlaSil
  2. Gorur gormez yazayim dedim bir kez yemistim sizin sosunuza yakin olanini sevmistim. Nasil bir kutsal sebzedir, her seye nasil uyumludur bu kadar bilmiyorum ama bildigim bir sey var her haline bayiliyorum. Ellerinize saglik, sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  3. Patates salatasını çok severim Rabia Hanım, sizin tarifinizi de en kısa sürede denemeyi düşünüyorum. ellerinize sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Görünüşü muhteşem . Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık enfes görünüyor...

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar...
    Öncelikle patates sevmeyen yok :)))
    Her türlüsüne bayılırım... Haşlama, kızartma, börek, salata....
    Patatesten ne olsa yerim ...
    Hardallı patates salatası hiç yememiştim ama :)
    Mutlaka deneyip, ilk fırsatta döneceğim buraya ...
    Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  7. Gerçekten yöreye göre de değişik yeme alışkanlıkları. Bodrum'lular sabah kahvaltıda çökelek yoksa isterse 100 çeşit olsun tatmin olmazlar. Sizin salatanız değişik , soğan olmaması da ilginç. Sevmediğiniz için mi koymadınıa, yoksa orjinali mi böyle? Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Ben de çok severim patatesli lezzetleri hardal soslu salatası da harika olur,ellerine sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  9. İştah kabartıcı bir blog :) sevdim ve takibime aldım, benimkine de beklerim^^
    eelifsenturk.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil

DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Not: Gmail hesabı olmayan arkadaşlar yorum yazmak için yorumlama biçiminden anonimi seçerek yazabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...