10 Mayıs 2013 Cuma

TAVUK SALATASI...Tadı Damakta Kalan Lezzet!

Geçtiğimiz günlerde eski bir arkadaşımı ağırlamak kısmet oldu. Hayat gailesi denilen ve bilhassa İstanbul gibi büyük şehirlerdeki insanları etkileyen işler-güçler nedeniyle bir türlü bir araya gelemediğimiz arkadaşım ile nostalji dolu bir-kaç saat geçirdik.  



Birbirinden habersiz ama karşılıklı istek olmuş olunca nasip oldu buluştuk. Bu güzel buluşmada çaya düşkünlüğünü bildiğim arkadaşım için uzun sohbetler yapacağımız bir çay sofrası hazırlamayı uygun gördüm. Eski günleri yâd ederken, bizi yormayacak hafif ikramlıklar hazırlamak istedim. Ortak bir arkadaşımızı da aramıza alınca üç çocukluk arkadaşı olarak bol bol eski günlerden, biraz da bu günlerden bahsettiğimiz keyif dolu bir sofra başı sohbeti yaşadık. 


Acil olarak gerçekleşen bu buluşmada fazla bir vaktim olmadığı için hemen aklıma geliveren eski tariflerden bir kaç çeşit hazırladım. Masamızda yerlerimize otururken oval cam tabağı parmağıyla işaret eden arkadaşım gülümseyerek "Tavuk Salatası" dedi. Böylece, bir önceki -yıllar önce- ziyaretinde de aynı salatayı yaptığım ortaya çıktı. 



Bu demektir ki; bir defa salatamın tadına bakan bir daha unutamıyor. Sizde sofralarınızın unutulmaz olmasını istiyorsanız, aşağıdaki tarife bir göz atın derim.

Dostlarınızla oturduğunuz sofraların bol olması dileğiyle, şimdiden afiyet olsun!



TAVUK SALATASI

MALZEMELER:

1 adet kemikli Tavuk Göğüs
Yarım demet taze Soğan
Yarım demet Dereotu
Mayonez
Yoğurt
2 diş Sarımsak
Tuz
Karabiber
Kırmızı pul biber

YAPILIŞI:

Tavuğun göğüs eti kemiklerinden ayrılacak kıvama gelene kadar haşlanır. 
Genişçe bir kabın içine tavuk etleri çok ince olacak şekilde, adeta iplik iplik didilir. 
Tavuk etleri, tuz ve karabiber ile lezzetlendirilir.
Üç de bir ölçüsünde yoğurt ve mayonez ilave edilir. Yani 3 kaşık yoğurda 1 kaşık mayonez.
Taze soğanlar çok ince doğranır, ezilen sarımsak ile birlikte içine konur.
Tüm malzeme çok iyi karıştırılır.
Servis tabağına konulan salatanın üzeri, bir-iki kaşık yoğurt ile sıvanır ve ince kıyılmış dereotu ve kırmızı pul biber ile süslenir.






13 yorum:

  1. sunum da harika olmuş. Ellerine sağlık. Sizi izlemeye aldım ben de bloğuma beklerim.

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten çok güzel görünüşlü bir tavuk salatası olmuş. Arkadaşınız haklı bence de. Zaten birbirini seven insanlar olduktan sonra hele yıllar da girmişse araya, yedikleri bu şeyler inanılmaz lezzetli gelmiştir. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaretiniz ve değerli yorumunuz için teşekkür ederim İlhan bey :)
      Haklısınız, dostlarla yenen yemeklerin tadına doyulmuyor.
      Esenlikler dilerim.

      Sil
  3. Çok güzel olmuş ellerine sağlık canım afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  4. ohh ne güzel bır ortam olusmus arkadaslarınızla,tavuk salatası desen damaklara şenlık ,cok guzel gorunuyor,ellerıne sağlık canım,sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık güzel görünüyor. Eminim lezzetli olduğuna da. Sizi takibe aldım. Ben de beklerim sevgiler kucak dolusunca..

    YanıtlaSil
  6. Bu salatayı bende yaparım ama taze soğan hiç koymamıştım onudad ekleyerek yapıyım en yakın zamanda.canım istedi.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. nefis görünüyor, sunum da süper ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık canım.. Güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
  9. Salata çok güzel görünüyor, daha önce hiç yapmadım. Mayonez kullanmadan yapacağım. Evde antimayonezciler var da:) Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Tavuk dan salata diye ilk defa bir tarif okudum Hem pratik hem yapımı kolay bu yönden güzel tadı da içine konan malzemeler den anladığım kadarı ile güzel olmuş dur Afiyet olsun efendim

    YanıtlaSil
  11. Super gorunuyor.Yurtdisinda terator soslada yapiyorlar.

    YanıtlaSil

DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Not: Gmail hesabı olmayan arkadaşlar yorum yazmak için yorumlama biçiminden anonimi seçerek yazabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...