27 Mart 2013 Çarşamba

SAFRANBOLU-AMASRA YOLLARINDA...Gezi Fotoğrafları!..

Yıllar önce devam ettiğim resim kursu öğretmenimiz çalışmalarımıza konu olması hasebiyle fotoğraf çekmemiz için geziler düzenliyordu. Bu gezilerden biri de Safranbolu- Amasra seyahatiydi. Bu gezide çektiğim fotoğraflardan birebir yaptığım yağlı pastel resimlerimi sizlerle paylaşmak istedim. 



Safranbolu-Amasra seyahatinde yolda verilen mola sırasında çektiğim bir fotoğraf.
Çay bahçesine anayol kenarında akan suyun üzerindeki tahta köprüden geçiliyordu.
Yıl 2000 ilkbaharı

Bir zamanlar fotoğraf makineleri henüz dijital değilken çektiğimiz pozları şimdiki gibi anında göremezdik. Onları görebilmemiz için filmi fotoğrafçıya götürmemiz, bir kaç günlüğüne orada bırakmamız gerekiyordu. Anında, acele vesikalık fotoğraf çekilir ve -yanlış hatırlamıyorsam- bir saatte teslim edilirdi ama görüntü çok kötü olurdu. Onlar kendilerine -şipşakçı- derlerdi. Kaliteli fotoğraf için beklemek gerekiyordu. Fotoğrafçı filmlerin negatiflerini hazırladıktan sonra parlak resim kağıdına baskısını yapardı. Ancak o zaman görebilirdik hatıra olarak kalacak çektiğimiz an'ları.

Şimdi öyle mi ya! Yüzlerce binlerce poz çek, çektiklerini anında gör ve beğenmediklerini sil gitsin. Beğendiklerini de bilgisayarına yükle, karşısına geç seyret internet ortamında da paylaş paylaşabildiğin kadar. 



Amasra köprüsü üzerindeki yüksek duvarlı bir geçiş kapısı. Yıl 2000 ilkbaharı

Fotoğraf çekmenin bu kadar kolay, bu kadar basit olmadığı zamanlarda çok kıymetli olan fotoğraflar, albümlerinde saklanırdı. Özel günler -doğum günleri, nişan, düğün törenleri- ve seyahatler bol bol fotoğraf çekildiği veya çektirildiği günlerdi. 

Hâlâ ailede bir kaç kişi bir araya geldiğimiz veya yalnız başına geçmiş günlere dönmek istediğimiz zaman elimize aldığımız fotoğraf albümlerimiz gerçekten de bizi o günlere götürür. O günlerin yaşandığı olaylara göre ya hüzün denizinin karanlık sularına dalarız, ya da neş'e denizinin dalgalarında şen kahkahalar atarız. 

Safranbolu-Amasra seyahatinde çektiğim fotoğraflardan yağlı pastel kalemi ile çalıştığım iki resmimi paylaşmak için başladım yazmaya ama neredeyse fotoğrafçılığın tarihçesini anlattığımı farkettiğimde iş işten çoktan geçti yazımın sonuna geldim bile. 

Yapacak bir şey yok. Aslında, beni mazur göreceğinizi  düşünüyorum, ne de olsa bloğumun adı üzerinde; 
                                              Havadan Sudan






10 yorum:

  1. Bence çok hoş olmuş tebrik ederim. Hala devam ediyor musunuz resim çalışmalarına, görmek isterim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Resim çalışmaları devamlılık istiyor, sebat etmek, devamlı yeni çalışmalara başlamak, çok çalışmak lazım. Ben bu konuda biraz özürlüyüm. Gönlüm ne kadar istese de tam mesai harcayamıyorum. Ürün az olunca, ilerleme de olmuyor. Şu an bir yağlıboya çalışıyorum, ne zaman biter hiç bilmiyorum :))
      Güzel iltifatlarınıza teşekkür ederim :) Sevgilerimle...

      Sil
  2. Eline ,emeğine sağlık resim çok güzel olmuş.Eskiden beri resimlere,o güzel resimleri yapan ressamlara hep ilgim olmuştur .Sadece uzaktan bakarım keşke yeteneğim olsaydı çok isterdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denediniz mi bilmiyorum ama yeteneğim yok demek kendinize haksızlık olur. Çünkü, o beğendiğiniz ressamlar, yeteneklerinin yanısıra çok da çalışıyorlar. Azimle çalışırsanız başaracağınıza inanıyorum. Ayrıca, sizin bloğunuz da adeta bir sanat eseri gibi :)
      İltifatlarınız için teşekkür ederim. Sevgilerimle...

      Sil
  3. Evet yaa,resimler ozamanlar albümlerde saklanirdi,simdi Cd.lerde.CD.ye gecilmemis resimlerde Bilgisayar cöktügü gibi silinip gidiyor.Ama,dijital fotograf makinelerine diyecek söz bulamiyorum,harikalar....
    Resim calismaniz cok güzel,emeginize saglik Sevgili Rabia.......

    YanıtlaSil
  4. Dijital fotoğraf makinelerine hiçbirimizin bir diyeceği olamaz, büyük kolaylık :))Eskiyi anarım ama bu günkü hayatımda olmalarını istediğim manasında değil.
    İltifatlara teşekkürler. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Bence çok hoş bir paylaşım olmuş. Film fotografçıya verilir merak içinde beklerden resimleri almayı acaba nasıl çıkmış diye. Resim yapmağa devam etseniz keşke. Öyle bir yeteneğiniz var madem insanın ruhu dinginleşir. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. canııııım,ellerin dert görmesin ......

    YanıtlaSil
  7. canım rabiam evet önceden daha değerliydi fotoğraflar anılarıda farklıydı eline sağlık:))

    YanıtlaSil
  8. Rabia hanımcım ne güzel resmetmişsiniz. Çok yeteneklisiniz. O yolu ben de o kadar severim ki. Çok güzel bir paylaşım olmuş. Havadan sudan sohbetler bazen insanı o kadar rahatlatıyor ki. Bugün de benim öyle bir günüm. Güzelliklerin yanında olmak istedim. Sevgiler.

    YanıtlaSil

DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Not: Gmail hesabı olmayan arkadaşlar yorum yazmak için yorumlama biçiminden anonimi seçerek yazabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...