24 Şubat 2013 Pazar

PİLELİ BÖREK...Annem İstedi Pileli Börek Yaptım...

Benim annem, nev'i şahsına münhasır bir kadındır. Çocukları olarak bizim bile zaman zaman şaşırdığımız halleri ve düşünceleri vardır. Aile ve akrabalar onun için çok önemlidir. Yıllar içinde sevdiği, iyi anlaştığı çok komşusu, arkadaşı da oldu ama O, her ilişkisinde mesafesini korudu. Komşusunun kapısını çalar, halini-hatırını sorar ve davet edilirse içeri de girer ama komşuluk ilişkilerinde bir ihtiyaç için komşusunun kapısına gittiğini görmedim ve bilmem. 



Alış-veriş için dışarı çıkarken -kendi başına dışarı çıktığı yıllar çok geride kaldı- herhangi bir ihtiyacı veya canının çektiği bir şey olup, olmadığını sorduğumda çok nadir olarak bazı siparişler verir. Aşırı istekleri olmayan annem, geçen haftalarda bir gün aniden,
-Senin bir böreğin vardı, pile pile yapıyordun, aklıma geldi, yine yapsana, dedi.

Hangi evlat annesinin böyle bir isteğini ikiletir. Ben de hemen işe koyuldum tabii, ama önce yanlışı düzeltmem lazımdı; 
-Anacığım! hatırlamaya çalış, o böreği Oktay Usta televizyonda yapmıştı, nereden benim böreğim oldu, dedim.
-Orasını bilmem! Oktay Usta'nın böreğini sadece seyrettim, ama senin pişirdiğini afiyetle yemiştim, dedi.

İşte benim annem budur! 



Pileli Börek tarifi çok çeşitli. Herkes kendine göre ufak-tefek değişikliklerle uygulamış ama en pratik ve kolay olanı Oktay Usta'nın tarifi. Kare Borcam tepsim üç yufka aldığı için ben de üç yufkadan yapıyorum. Esas tarif dört yufkalıktır. Ben de aslına sadık kalarak tarifini yazdım.



PİLELİ BÖREK

Malzemeler:
4 Yufka
1 su bardağı Süt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 Yumurta
1 şişe Maden suyu
Beyaz Peynir, Maydanoz, Dereotu

Yapılışı:
Her yufkanın üzerine, kıyılmış maydanoz ve dereotu ile ufalanmış beyaz peynir serpilir. 
Yufkalar büzgü de diyebileceğimiz şekilde pile pile toplanarak tepsiye yerleştirilir. 
Daha sonra süt, sıvıyağ ve maden suyu karıştırılıp, döşenmiş yufkaların üzerine eşit şekilde gezdirilir. 
Üzerine yumurta sarısı sürülerek, önceden ısıtılmış fırında 180 derecede üzeri kızarana kadar pişirilir.

Afiyet olsun!



13 yorum:

  1. Anneciginin ellerinden öpüyorum,asil ve görgülü Hanimefendi anneye sahip olmak büyük bir sans ve kiymetini bilen evlatlara da sahip olmak da...Ellerine saglik sevgili Rabia,anneye da afiyetler olsun.Güzel bir pazar gecirmenizi diliyorum....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dileklerle dolu, yazıma zenginlik katan yorumun için çok teşekkür ediyorum :)
      Ailece mutlu olacağınız bir pazar günü geçirmeniz dileğiyle...

      Sil
  2. Ellerine sağlık canım nefis bir börek olmuş...Annenin ellerinden öpüyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazik yorumun ve iyi dileklerin için teşekkür ediyorum :)
      Sevgilerimle...

      Sil
  3. Eline sağlık hiç denemedim bu böreği tadını merak ettim...Anneciğininde ellerinden öperim..
    Bloğunu izlemeye aldım mutlu bir hafta dilerim..

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor...

    YanıtlaSil
  5. bende oktay usta'da görüp bir kez denemiştim bu böreği,hem nefis hemde çok şık oluyor ellerine sağlık arkadaşım,anneciğinin ellerinden öperim..

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Rabia Annene sevgilerimi yolluyorum.Pileli böreği bizlerde daha doğrusu annem çok sık yapardı kaymakla adına da kırma börek derdi.Unutmuşum senin pileli börek aklıma getirtti ellerine sağlık canım nefis görünüyor afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar,
    Ben de Oktay Ustayı çok sık takip ederim. Harika bir börek olmuş ellerinize sağlık. Anneciğinizin istediği kadar varmış, çıtır çıtır harika görünüyor:)) Ellerinize sağlık... Bu arada sizi izlemeye aldım. Bana da beklerim :) http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Güzel paylaşımlar diliyorum,
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize sağlık. Lezzeti buradan anlaşılıyor. Çok güzel hazırlamışsınız. Annenizin isteği, sizin hünerli ellerinizle birleşince ortaya bu mükemmel sonuç çıkmış.. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Ellerinize sağlık, nefis görünüyor.Sevgiler:))

    YanıtlaSil
  10. benimde sık sık yaptığım bir börek çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  11. canım harika ellerine sağlık başarılar

    YanıtlaSil

DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Not: Gmail hesabı olmayan arkadaşlar yorum yazmak için yorumlama biçiminden anonimi seçerek yazabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...