6 Ocak 2013 Pazar

KAHVERENGİ' nin Suçu Ne...

Hiç bir rengin hak'kı bu kadar yenmemiştir. Kahverengi'den sözediyorum. Bir kaç yıl önce kızı iş görüşmelerine giden bir arkadaşımla sohbet ederken, kahverengi kıyafetlerin kişiyi pasif ve silik gösterdiğini, bu sebeple mülâkat sırasında adayların kahverengi kıyafet giymemeleri gerektiğini, kızının buna dikkat ettiğini uzun uzun anlatmıştı. O gün sevdiğim bir rengin bu kadar aşağılanması zoruma gitmişti.



Ancak, bu konuyla ilgili olarak yapılmış bir araştırma raporunu vaktiyle gazetemde okuduğum için -kahverenginin suçundan- haberdardım. Bilimsel verilere dayandığı için sevdiğim rengin aleyhinde atıp tutan arkadaşımı dinlerken sakin kalabildim. 

Bugün, kahverenginin hakkını savunmak ve korumak maksadıyla bir iki satır yazmak istediğim için Google'a bir danışayım dediğimde bir de ne göreyim? Meğer, kahverengi kılıklara işe girişte duyulan antipati daha da ileriye gitmiş. İşyerlerindeki mevcut bazı yasaklar içerisinde KAHVERENGİ GİYİNMEK'de varmış. Gözlerime inanamadım. Bu kadarını beklemiyordum.



Kahverengi gerçekten sevdiğim bir renk ve diğer bir çok renkle yapılan kombinlerinin başarılı olduğunu düşünüyorum. Google'da yaptığım araştırma sırasında beni şaşırtıp, üzen kahverengi yasaklarına karşılık yine google'da rastladığım başka bir habere göre bazı modacıların günlük kıyafetlerin yanı sıra gece kıyafetlerinde de kahverengi kumaşları koleksiyonlarında kullandıklarını öğrenmek beni sevindirdi. 

Modacılar dedim de aklıma geldi, bir hafta önce mevsim alışverişi için gittiğim bir AVM'de dolaşırken kulağıma çalınan bir konuşmada gözlerinin renginde bluz arayan müşteri için tezgâhın üzerine yeşil tonlarında çeşitli bluzların serildiğini görmüştüm. Dış giyimdeki renk seçiminde göz renginin önemli olduğunu bilirim. Gözlerin rengini ortaya çıkarmak için uygulanan bir taktiktir. Dikkatinizi çekmiştir, göz rengi yeşil ya da mavi olanlar, üzerlerinde mutlaka gözlerinin renginde bir takı veya bir fular taşırlar. 

Kahverengi o kadar aşağılandı ki biz kahverengi gözlüler böyle bir giyim zevkinden mahrum bırakıldık. Bunca yıllık hayatımda kahverengi gözlerimi ortaya çıkarmak için renk seçimi yapmak aklıma bile gelmedi. 

Demek ki, sözleri ve bestesi kendisine ait "Senin en güzel yerin kahverengi gözlerin" adlı şarkıyı yapan Selahattin Sarıkaya'da olmasaydı bizim kahverengi gözlerimizin esamesi bile okunmayacaktı. 







11 yorum:

  1. amaaaan,yarın bakırsın kahve rengi için tam tersini konuşurlar ,salonum kahve ve bej tonlarda ve çok mutluyum,kahve seviyorum ve içerken çok mutlu oluyorum,kızlarımın gözleri kahve renginde ve onların içine bakmaya sok seviyorum....sen mutlu ol yeter canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mazes, ne hoş bir yorum bırakmışsın. Satırlarından mutluluk, neşe saçılıyor. Bana da sirayet etti galiba :)) Teşekkür ederim.
      Senin de mutluluğun daim olsun :)

      Sil
  2. Kahverenginin en güzel hali kahve olma halidir. :)) Ben de sevmem bu rengi diyeceğim kızacaksınız. Ama sadece giyimde sevmem. Aslında renklerin ne önemi var değil mi? Sarı-Kırmızı varken . :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana kara diyen dilber, kahve de kara değil mi? Aşık Veysel'in ruhu şad olsun, hatırlattınız. Bütün renkler önemlidir efendim, sarı-kırmızı da dahil :))

      Sil
  3. Kahverengini ben de cok severim,bence siyahdan cok daha asil bir hali var.Tabii nerede ve nasil kullanildigina bagli...Herkes bu rengin hakkini veremedigi icin de dedikodu yapiyorlar yahuuu:)))
    Güzelgünler diliyorum arkadasim

    YanıtlaSil
  4. Kahverengiyi ben de çok severim giyimde özellikle turkuaz mavi kombinlerle. Dekorasyonda da çok sıcak geliyor bana.

    YanıtlaSil
  5. hiç bukadarını düşünmemiştim ama kahverengi çok kıyafetim var ve beğenirler
    gözlerimde kahve :)
    rengi önemli değil bence rabbim sağlık versin

    YanıtlaSil
  6. Kızmayın ama ben de nefret ederim kahverengiden. Bu arada benim de gözlerim kahverengi. :( Rahmetli annemle kırk yılda bir çarşıya çıkardık kendine kahverengi giysiler almaya kalkardı, şiddetle itira eder aldırmazdım. " Oğlum bu yaşta kırmızı mı giyreyim" diye sitem ederdi. Bir tek Türk kahvesinde severim o rengi.

    YanıtlaSil
  7. merhaba takipçi oldum bana da beklerim

    YanıtlaSil
  8. Sasirdim, oysaki en sevdigim renktir. Ama sirf kahverengi degil de, acikli koyulu tonlari. Ama yine de cocuklarima giydirmeyeyim!

    YanıtlaSil
  9. Ben kahverengi kiyafetlerin ilk iş görüşmelerinde olumlu etkiler yarattigini okumuştum oysaki...Hem kahverengi kadar asil bir renk var midir yahu gözlerimde kahverengi ben ve eşşek gözlerim cok mutluyuz ☺☺ Sevgilerimle ❤

    YanıtlaSil

DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Not: Gmail hesabı olmayan arkadaşlar yorum yazmak için yorumlama biçiminden anonimi seçerek yazabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...