29 Eylül 2012 Cumartesi

BEN DE YAPTIM! Mutfakta kış hazırlığı...

Kadınlık genleri olsa gerek, kendime engel olamıyorum. Oysa ki bizim evde pek alışılmış bir şey değildir mutfakta kış hazırlığı. Tarhana, erişte, salça, domates-biber sosları, kahvaltılık ve menemenlik v.s. gibi kışlıkları köylü olsun şehirli olsun kadınların zevkle yaptıklarına yıllardır şahit oluyordum ama alışkanlığım olmadığından uzun ve yorucu işler diye kendimi bu işlerden vareste tutuyordum. 



Bazı şeyler için anneden-babadan görmüş olmak çok önemli. Çünkü, bizim evde tarhana da salça da erişte de satın alınır. Biz böyle görüp, böyle öğrenmişiz. Aslında, konu-komşu ve arkadaşlardan heveslenip, tek-tük bir şeyler yapmaya başlamıştım ama hele ki eve internet girdikten sonra bu işler beni iyiden iyiye sarmaya başladı. Evvela, dört-beş yıl önce bir arkadaşımın da yardımıyla salatalık turşusu kurdum. Yazın, bahçemizin eriklerinden kaynattığım marmelatları saymazsak tabii.

Yaz sonu İstanbul'da eve yakın markette armut domatesleri görünce domates püresi kaynatmak üzere domatesleri tek tek seçtim ve bunu yaparken de kendime inanamıyordum. Hele annem! gördüklerine şaşırmış vaziyette, benim bu faaliyetlerim çok garibine gidiyor. 

-"Kızım, kendini ne yoruyorsun. Hazır alırsın" diye yaptıklarıma ilk başta itiraz edecek oldu ama baktı ki ben kararlıyım, şimdi beni sessizce izlemekle iktifa ediyor. 




Domates püresini kaynatıp, kavanozladıktan sonra, domatesli acı biber turşusu hazırlamak için semt pazarında gördüğüm tombul acı biberlerden yarım kilo aldım. Tariflerdeki miktarlar büyük olduğu için kendi ölçümü kendim buldum. 
Biberlerin yarısı kadar domates rendesi, biraz sirke, sarımsak ve kaya tuzunu harmanlayıp, biberlerle birlikte kavanozlara doldurup, bir miktar maydonaz ilave ettikten sonra kapakları sıkıca kapattım. 






Ha, diyebilirsiniz ki; bu anlattıkların iyi güzel de kışlık mutfak hazırlığı bunlarla bitmez ki daha tarhana kurutulacak, erişte kesilecek, salça da lazım. Haklısınız ama şimdilik benden bu kadar. O dediklerinizi de yufkacıdan, marketlerden satın alırım. 

Eee, onlar da ekmek yiyecekler... öyle değil mi?


Not:1 litre suya bir çay bardağı sirke,

       2 çorba kaşığı tuz hesabıyla 
       salatalık turşusunu kurabilirsiniz.
       Suyu tadarak da tuzunu ayarlayın.
       
       
       




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...